Belföld

Nem vesznek új kocsikat a 3-as metróba

A polgármester azt is közölte: eldőlt, hogy nem vásárolnak új kocsikat, hanem a meglévő szerelvényeket újítják fel, ami 2015 végére, esetleg 2016-ra fejeződhet be. A kocsik felújítását hitelfelvétellel finanszírozza a főváros, amit az tesz lehetővé, hogy a kormány átvállalta az önkormányzat 180 milliárd forintnyi adósságát. Arról pedig néhány héten belül születik döntés, hogy miből fizetik ki az infrastruktúra rekonstrukcióját – tette hozzá, jelezve: a mostani döntés nyomán nyílt tendert írnak ki a szerelvények felújítására.

Tarlós István elmondta: a sínszálakat már egy éve cserélik; 2016 végére maradéktalanul felújítják az infrastruktúra kritikus szakaszait, azokat, amelyek egyelőre még biztonságosak, ám két év múlva akár már kritikussá válhatnak. Ez azt jelenti, hogy 2016-ban teljes biztonsággal közlekedhetnek a vonalon a szerelvények – fűzte hozzá.

Az önkormányzati vezető felidézte, hogy a 2-es metróvonal felújítása 1997-ben kezdődődött és még 2010-ben sem volt teljesen kész: a biztonsági berendezéseket már a főváros új vezetése újíttatta fel, és az új szerelvények is akkor álltak üzembe. A 2-es metró példája is mutatja, hogy fél év alatt nem lehet megoldani egy ilyen problémát; annál is inkább, mert 1976, a vonal üzembe helyezése óta senki nem foglalkozott sem a szerelvények, sem az infrastruktúra felújításával a 3-as vonalon.

Falus az EU-tól is kérne pénzt

Falus Ferenc, az MSZP, a DK és az Együtt-PM közös főpolgármester-jelöltje arra szólította fel Tarlós Istvánt, hogy érje el a kormánynál: legalább részben uniós forrásból valósuljon meg a 3-as metró felújítása. Falus Ferenc ezzel arra reagált hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményében, hogy a Magyar Nemzetnek Tarlós István főpolgármester azt mondta: bő két esztendő alatt a 3-as metró azon a szakaszai készülhetnek el, amelyek ma még biztonságosak, de a szakértők szerint addigra balesetveszélyessé válhatnak. Egy későbbi kormányhatározatnak kell majd tisztáznia, hogy az infrastruktúra teljes felújításának fennmaradó részét uniós forrásokból finanszírozzák-e.

Falus Ferenc közölte: ez a nyilatkozat felér egy beismerő vallomással, ugyanakkor remek példa arra, hogy Tarlós István Budapest vezetőjeként képtelen a kormánynál hatékonyan érvényesíteni a fővárosi polgárok érdekeit.

A főpolgármester-jelölt felháborítónak tartja, hogy a főpolgármester a saját pártjával sem képes az eredményes egyeztetésre. “Ennek pedig félmilliónál is több fővárosi polgár issza meg a levét nap mint nap, amikor nem jutnak el a munkahelyükre, mert lerobban alattuk a metrószerelvény. A fideszes kormány és városvezetés ráadásul emberek életét teszi kockára, amikor halogatja a metrófelújítást” – írta közleményében. Falus Ferenc arra kérte Tarlós Istvánt, hogy képviselje a budapestiek érdekét a kormánynál.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik