Orosz Mihály Zoltán (orosz mihály zoltán, érpataki polgármester, )
Belföld

Szabadidejében buzifelvonulásra jár

Nagy József
Neményi Márton
Nagy József, Neményi Márton

2014. 08. 13. 10:37

Van itt minden, még akasztott szalmaember is. Plusz összetört állkapocs, Molotov-koktéltól lángoló ház, csendőruniformis kakastollal, letolt gatya, fekáliát kereső sperma, iskolából kitiltott pap, valamint rengeteg szabadkőművesezés, buzizás. Felkészültek Érpatakra? Szó szerint idézünk, sokat, hogy ne legyen per. Nagytotál a freudi aranybányában.

Korábban a témában:

Orosz Mihály Zoltán (orosz mihály zoltán, érpataki polgármester, )

Mi ez az öltözet?

Ez az Érpataki Modell Országos Hálózatának a terepruhája. Nagyon praktikus. Szoktunk különböző településrészekre kimenni, tehát ilyen túlélési gyakorlatok, menetgyakorlatok miatt szoktuk ezt használni.

És a feliratok rajta?

Ott van az Érpataki Modell Országos Hálózata, meg nyilván van egy másik szervezetünk, a Becsület Légiója. Ebben a becstelenség korában: a Legio Honor.

A másik oldalon?

Az meg a jelmondatunk: Veritas, Lux, Lex, Libertate.  A definíciója: Igazság, Fény, Törvény, Szabadság. Az a szabadság, amiben nincs törvény meg rend, az nem szabadság, hanem szabadosság. (…) Tudom, hogy a szabadkőművesség által mindenféle igénytelenség, bomlasztás szorgalmazott. De ha valaki különböző viseleteket felvesz, átél, az abban lévő minőséget, tartást, satöbbit megéli, és képviseli a világ felé, nem értem, ezzel mi a baj. (…) Ha a ruhát felveszem, átélem azt a személyt, azt a kort, azt a méltóságot, amit ez hordoz. Például a huszárnak az a méltósága, az az értékrendje, az a virtus, az a lovagiasság, az a férfiasság, amit ha az ember felvesz, akkor önmagában ezeket a tulajdonságokat erősíti. A katonai jelleg meg azért fontos, mert mi azt mondjuk a Platón államelmélete szerint, hogy az állami tisztviselő mindig katona is. Amikor kell harcolnia a külső ellenséggel, akkor harcol katonaként, amikor külső ellenség már nincs, amikor békeidő van, akkor meg harcolni kell a belső ellenséggel. (…) A szabadkőműves médiaterror úgy állítja be, mintha nem lenne Magyarországnak belső ellensége. Brutális stratégiával működő belső ellenségek vannak, és mi katonaként harcolunk a belső ellenségekkel. Utána meg a lelkünkben lévő belső ellenséggel is. (…) A pedofil és homoszexuális amerikai divatdiktátor, amelyik kitalálja a mostani divatot, hogy a börtönben azok a homoszexuálisok, akik felajánlották saját feneküket, azok letolták a gatyájukat félig, hogy a vágás kint legyen belőle, s az ülepe meg leért majdnem a térdéig (…) és most ennek a ruháját a divatdiktátor elterjesztette Európában nagyon nagy pénzért. Azzal nincs baj? Meg azzal, hogy az amerikai néger kábítószerárus alvilági strici, amelyik így hátrafordította a bézbolsapkát, a napellenző itt van a nyakánál, teljesen funkciótlanul, hogy azzal nincs senkinek problémája?! És hogy ezt a bézbolsapkát ráteszik a magyar rendőr fejére, hogy ezzel senkinek nem volt baja! De hogy én a nagyapáék viseletét miért merem felvenni, egy kalapot egy tollal, nem is értem, mi a probléma. Csak az igénytelen kell?!

Orosz Mihály Zoltán polgármester

Orosz Mihály Zoltán (Orosz Mihály Zoltán)1969-ben született, matematika-fizika szakos diplomát szerzett. Kétszer fél évet tanított gimnáziumokban, majd családja mezőgazdasági vállalkozásában dolgozott. 2005-ben időközi választáson lett a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Érpatak polgármestere, 2006-ban és 2010-ben újraválasztotta őt a község.

Tavaly nyáron a „halálra ítélt” vidéket szimbolizáló fehér koporsóval tiltakozott a közigazgatási reform ellen a nyíregyházi kormányhivatal előtt. Idén júniusban „egy bűnöző ügyészt és egy bűnöző bírót” jelképező szalmabábut akasztatott fel a nyíregyházi bíróság előtt, egy rágalmazási per ítélethirdetését követően. A júliusi budapesti melegfelvonuláson sikertelenül igyekezett felmászni egy „buzikamionra”. Augusztus másodikán két izraeli politikusra hajazó szalmabábut akasztott faluja főterén; emiatt augusztus hatodikán a rendőrség házkutatást tartott Érpatak önkormányzatánál, és a bábuk mellett az eseményt rögzítő kamerát is lefoglalta.

Mi alapján választja ki az aktuális ruházatát?

A mindennapi viseletem a nyírségi viselet, mint nagyapáinké volt. (…) Ez az alap. Vannak rendezvényeink, amikor a honfoglalás kori ruhában vagyunk, amikor íjazunk, van, amikor a betyár, az is egy ilyen magyar viselet, nyilván azt is megvettük, megcsináltuk.

Hány van?

Több. Csikós, betyár, huszár, van az a népviselet. Nem olyan sok. Lesz nemsokára csendőrviselet is.

Lesz?

Lesz, persze. Egyenruha. Rendezvényeken.

Ami megint csak a férfiasságot képviseli.

Igen. Meg a szellemiséget.

Kakastollal.

Persze. Ebben a nagy véleményszabadságban, nem értem, ezek miért olyan nagy bajok.

Drága mulatság?

Nem olyan drága mulatság. (…) Egy ilyen ruhát hatezer forintért megvarr a varrónő, aki erre ráállt, meg megvesszük hozzá, mit tudom én, hat-tízezer forintért… attól függ, ha bonyolultabb sújtás kell hozzá, meg hány gomb van rajta, attól függően húszezer forintból kijön egy viselet. Egy ilyen divatdiktátor által árult ilyen börtönmicsoda, egy ilyen farmer még drágábba kerül.

 

Szőllősi Gábor: Összetört a fél állkapcsom

Szőllősi Gábor (Szőllősi Gábor)

„Szereplési vágyban szenvedő beteg ember. Nemcsak polgármester ő, hanem mindennek a vezetője. Alapított egyházat, civilszervezetet, káeftét, ő az elnöke mindkét érpataki polgárőrségnek, a tűzoltó egyesületnek, sőt egy időben a helyi nőszövetséget is ő vezette. Mindent megtesz, hogy figyeljenek rá. Ezért vannak a maskarák, ezért a performanszai is. Egy testületi ülésen kiderült, valamelyik jelmeze kétszázhatvanezer forintba került. Kíváncsi lennék, ki fizette a számlát.

A 2006-os újjáválasztása után jött a megtébolyodás. Egyrészt a ruházkodásában, másrészt elkezdte a feljelentgetéseket. Még a képviselőtestületi ülésekre is kamerával és diktafonokkal járt be. Öt év alatt tizennégy jegyzőt fogyasztott el. Az önkormányzati állásra jelentkezőkkel tesztet töltet ki, amiben olyan kérdések szerepelnek, hogy mit gondol ön Kálmán Olgáról, Alföldi Róbertről, Horthy Miklósról vagy épp a szabadkőművesekről.

Szőllősi Gábor

1985-ben született. Nyíregyházán szerzett matematika-fizika szakos diplomát, eztán fizikai munkásként dolgozott egy elektronikai gyárban; 2012 óta a Társaság a Szabadságjogokért jogvédője, utóbb alkalmazottja. A hónap eleje óta az Együtt-PM érpataki polgármesterjelöltje. Augusztus ötödikén aláírásgyűjtést kezdeményezett Orosz Mihály ellen.

Úgy csinálja, hogy rágalmazásért feljelent az ügyészségen, ami persze elutasítja a feljelentést, erre feljelenti az ügyészséget a főügyészségnél, az is elutasítja, utána közvádasan viszi az ügyet bíróságra, amit a bíróság elutasít, ekkor beadja magánvádasan, első fokon veszít, fellebbez, másodfokon is veszít, megint fellebbez, megint felmentenek, beadja pótmagánvádasba, ott is első- és másodfok, aztán onnan még megy a kúriához, ami szerencsés esetben simán elutasítja és lezárja az ügyet, rosszabb esetben talál valahol egy eljárási hibát, és visszautalja az egészet új eljárásra. Csak ellenem összesen úgy százhúsz-százharminc pert indított, tavaly január óta huszonnyolc ügyészségi és tizenkilenc magánvádas ügyünk van, ebből nyolc bíróságon. Volt olyan hónap, hogy huszonkét tárgyalási napon kellett megjelennem, és akadt olyan nap, hogy négy ügyünket is tárgyalta a bíróság, megesett, hogy a bíró érpataki napot tartott, és reggel héttől délután négyig csak kettőnkkel foglalkozott. A mai napig egyetlen egyszer sem ítéltek el. De feljelentett ő vele kapcsolatba kerülő újságírókat épp úgy, mint bírókat, rendőröket, a megyei főügyészt és érpataki polgárokat. A hivatalokban rettegnek tőle, hiszen tudni, aki ellentmond neki, évekig húzódó zaklatásra, feljelentésre, perekre számíthat.

Onnan ered a konfliktusunk, hogy be akarta zárni a helyi általános iskolát, én meg vitába szálltam vele. Amikor fölkerült rólam egy cikk egy szélsőjobbos portálra, két nap múlva betörték az ablakomat. A legdurvább az volt, amikor tavaly márciusban felhívott egy magát újságírónak mondó személy, hogy mindenképpen találkozzunk az érpataki temetőnél. A megbeszélt időpontban, fényes nappal aztán egy kapucnis férfi boxerrel leütött, összetört a fél állkapcsom, kihullott pár fogam, fél évbe telt, mire a szájsebész összefoltozott. Három éve állandó fenyegetettségben élek, ha éjjel megmoccannak odakint a kutyák, ugrom én is. Újabban performanszai is vannak, Nyíregyházán bírót és ügyészt jelképező szalmabábot akasztott, itt a községben a minap pedig két izraeli politikus mása járt ugyanígy.”

 

Orosz Mihály Zoltán: Teljesen fel voltak izgulva a rendőrök

Orosz Mihály Zoltán (Orosz Mihály Zoltán) Úgy volt, hogy ön a nyíregyházi bíró- és ügyészakasztáson felgyújtja a szalmabábukat.

Nem gyújtottam fel, mert szóltak, hogy az már bűncselekmény lenne. (…) Teljesen fel voltak ott izgulva a rendőrök. Úgy várták, hogy történjen ez már meg. Azt, hogy mire akarom felhívni a figyelmet, nem érdekes. (…) Ilyen könnyen nem adjuk a bőrünket. Én annak a híve vagyok, hogy a halálbüntetést sürgősen vissza kellene állítani. Ahogy a test szervezeten belül is a rákos sejteket, nem azt mondja az orvos: juj, ezt a szabadságjogot kérek annak a burjánzó rákos sejtcsoportnak is vagy sejtnek is. Azt mondja, azt el kell távolítani a szervezet érdekében.

(…) És az érpataki akasztás?

Csak az igazság kimondása vezetett. Amikor megláttam, hogy a palesztin nagykövet asszony szervez az izraeli nagykövetségtől a palesztin nagykövetségig demonstrációt, el akartam menni, csak pont ütközött a mi köztisztviselőink csapatépítő tréningjével, le volt foglalva minden busz. Akkor ide elmentünk, és emiatt nem tudtam oda elmenni. Na, mondom, hogy ha oda nem tudtam elmenni, és ott nem tudtam szolidaritásomat leróni, akkor jutott eszembe, hogy akkor megcsináljuk Érpatakon ezt a szolidaritást, hogy kifejezzük a mártírok és áldozatok iránti részvétünket és tiszteletünket. (…) És akkor láttuk, hogy megvan a bábu, na, mondom, akkor már húzzuk is fel ezeket a demokratákat. (…) Addig nem volt az ügyészségnek se semmiféle problémája, amíg ez az Ilan Mor nevű izraeli nagykövet 2014. augusztus negyedikén 17 óra 49 perckor meg nem adta a magyar hatóságoknak a direktívát. Általában a háttérben szokta megadni, tehát nem ilyen nyíltan. (…) Ezt írta: „A szavak ölhetnek, Magyarország kormányának cselekednie kell”. (…) Utána rögtön rájött az ügyészség, hogy hoppá, hoppá, azonnal meg kell indítani a nyomozást. (…) Ezt már elcentizték, mert ez az aljasság, amit művelnek velem meg velünk, ez nemhogy bennünket megtörne, meg meghátrálásra kényszerít, hanem sok szempontból még fokozta már most is a harci kedvemet, a hazaszeretetemet, a szabadkőművesség munkája iránti érdeklődésemet, a szabadkőművesség leleplezése vonatkozásába tett tanulmányaimat.

Ön Érpatak polgármestere. Érpataknak mi köze Izraelhez?

Én nemcsak Érpatakban gondolkozok, hanem nyilván Szabolcs megyében, Magyarországban, Európában és a világban. És gyakorlatilag, ami most ott Palesztinába folyik, az nemcsak Palesztinára veszélyes. (…) A zsidóságon belül van egy olyan hamis kiválasztási tudattal rendelkező rész, egy szűk mag, ami világuralomra törekszik. Ő azt gondolja, hogy ő arra hivatott, hogy a világ összes nemzete fölött ő uralkodjon. Ezzel van bajom.

 

Munkácsi János: Zolika bekattant

Munkácsi János (Munkácsi János)

“Érpatakon régóta mondják az emberek, hogy Zolika bekattant. Feltűnési mániás, nem normális, szerintem azért szélsőséges, hogy azzal is felhívja magára a figyelmet. Azt, aki ilyen szélsőségesen viselkedik, szerintem csak alapos orvosi vizsgálat után volna szabad fontos közfunkcióhoz, például polgármesterséghez engedni. Látták a főteret? Mit keres ott Mindszenthy szobra? És Szent Györgyé? Orosznak mi köze hozzájuk? Mondjuk úgy: ideológiailag csapongó. A lovag az ő eszménye, csakhogy se a bíboros, se Szent György nem volt lovag.

Munkácsi János

Érpatak görög-katolikus papja.

Még engem is feljelentett, amikor segítettem a híveknek kisebbségi önkormányzatot alakítani. Járkáltam is pár hónapot a rendőrségre, mire megszüntették az eljárást. Öt éve, amikor idekerültem a faluba, mondtam Orosznak, nálam csak akkor áldozhat, ha rendezi a kapcsolatát az élettársával, ugyanis az egyház törvénye szerint csak házastársak részesülhetnek szentségben. Ez nem tetszett neki. Aztán meg egyenesen faluromboló lettem a szemében, amikor ő 2009-ben, advent idején egy rendezvényén vendégül látta a jobbikos ifjabb Hegedűs Lórántot, s bár hívott, nem mentem el megáldani az általuk állított kettős keresztet. Miért is mentem volna? Papnak semmi keresnivalója egy párteseményen. Erre büntetésből kitiltott a községi iskolából, hogy ne tarthassak hittanórát a gyerekeknek.

Meglepetésemre most Húsvét másnapján megjelent a templomban, felült a kórusra darutollas kalapban, le nem vette volna, magáról állított ki bizonyítványt. Az embere levideózott mindent, aztán elmentek. Mindig van vele valaki, a rendezvényeire máshonnét hozat embereket, a helyeik közül csak néhány közmunkás kíséri, a pesti melegfelvonulásra is egy ilyet vitt kamerázni.”

 

Orosz Mihály Zoltán: Buzzerant, buzeráns, buzi

Orosz Mihály Zoltán (Orosz Mihály Zoltán)

(…) Ez a bajom a buzikkal.

Mármint a homoszexuálisokkal.

Buzik! Buzzerant, buzeráns, buzi, így jön, a velencei olaszból származik, szodómiát űz, fajtalankodik, ezért ragaszkodom én ehhez. (…) A tea a meleg, nincs hozzá köze, ez egy nyelvrontás egyébként. (…) Isten, amikor megteremtette, a férfinak a spermája a nőnek a petesejtjét keresi. Az úgy jött létre isten rendelése szerint, hogy ne a végbelében a fekáliát keresse. És ha a normalitás nem él, akkor tényleg lehet neki bárhová dugdosni a fütyülőjét. (…) A buzifelvonuláson, amikor egyik kiváló barátunk felmászott egyik kamionnak a tetejére, igen, én is fel akartam menni, de nem engedtek. Ő felment. Brutálisan elkezdték rugdosni. Ötven rendőr végignézte, és nem jutott eszükbe, hogy azokat, akik rugdosták, igazoltassák.

(…) Miért mentek oda a kamionra?

Nagyon fontos része a tevékenységünknek mostanság, hogy hogyan pusztítják a nemzetet, tehát a világgyarmatosítás hogyan működik. Tehát médiaszugessziók révén, állandó kettős mércét szuggerálnak. De ez a kettős mérce nincs kimondva, csak mindig aszerint van elbírálva. Például, ha idejönnek egy rendezvényünkre, akkor neki szabadságjoga van. Ha még kell húsz biztonsági őr, hogy őt körbevegye, megvédje, akkor én gondoskodjak húsz vagy ötven biztonsági őrről, hogy neki a hajszála nem görbülhet meg, és kötelességem őt beengedni a mi rendezvényünkre. Ez az egyik oldala, és ezt akartam megmutatni. Tudom, hogy ma a szabadkőműves ideológia, értékrend szerint ez nem jár mindenkinek, csak a szenzitív tulajdonsággal definiált személyeknek. Kisebbség, szexuálisan aberrált, bevándorló, bizonyos dolgok fel vannak sorolva az esélyegyenlőségi törvényben legalább tizenötféle ilyen tulajdonság. Na, ezek az elsőbb rendűek, a felsőbbrendűek. (…) Csak ez a kettős mércét kell állandóan demonstrálnunk. A szólásszabadság az mindenek fölötti. Tehát azt egy közszereplőnek hihetetlen mértékben kell tűrni. Énrám mondhatják, hogy hülye, elmebeteg, náci, barom, állat, köcsög. (…) Miért ne csinálhatnék én, szombaton, egy hétvégén, míg a másik polgármester elmegy a lábát lóbálni, mit tudom én, a wellnessuszodába, én meg elmegyek a buzifelvonulásra.

Az érpataki modell – betűhű szemelvények a kezdeményezés honlapjáról

Álláspontunk szerint a település vezetőinek és a település közügyeivel kapcsolatban lévő hivatásos köztisztviselőknek és felelős civileknek a legnagyobb erőfeszítéseket mindenek előtt a rend kialakítása, fenntartása és megszilárdítása érdekében és irányába kell kifejteni, ezután jöhet minden egyéb (vagyis csak ezután jöhetnek a fejlesztések és beruházások is), mert a rend az a szilárd és nélkülözhetetlen alap, melyen múlik minden egyéb fejlesztés hatékonysága és sikere a közösség és az egyén boldogulása szempontjából egyaránt. (…)

Az Érpataki Modell egyik legfontosabb tétele, hogy elsőnek mindig a legrenitensebb, legbomlasztóbb személyeket kell szembesítenünk a törvényekkel, jogkövetésre kényszerítve őket. Behódolás és gyáva konfliktuskerülés helyett példát statuálunk rajtuk, ami olyan eredménnyel jár, mintha egy kígyó fejét vágnánk le.

Érpatak (Érpatak) 

(…) Az építő szándékú embereket minden rendelkezésre álló eszközzel támogatjuk és szövetségesnek tekintjük, a romboló tevékenységet folytatókat ellenségnek tekintjük és ellenük harcot kezdünk, igyekszünk minél előbb megszüntetni a romboló tevékenységeket, mégpedig azért, mert a hajót lékelgetők lékütögető hobbija veszélyt jelent az egész közösségre és a közös hajóra. Ha eltűrjük a lékelgetést, akkor egy idő után a romboló személy előbb utóbb egyre nagyobb lékeket fognak ütni a hajón és egyre több személyt kezdenek erre buzdítani, amit a hajó süllyedésekor már sokkal nehezebb és több energiát áldozva lehet orvosolni, ezért javasoljuk a településvezetőknek, hogy a romboló tevékenységeket mindíg csírájában, gyorsreagálással és példastatuálással igyekezzenek megszűntetni. (…)

Csak a gyökereihez visszatalált közösség tud szárnyra kapni és csak így lehet a vérszerződő őseinkhez méltóvá válva az egeket meghódítani.

Az érpataki modell frontharcosa, mindig kiáll az igazság mellett. (…) Nem a népszerűséget hajhássza. Hazafiak vagyunk, hazafiakat akarunk megformálni, segítünk, hogy azokká váljanak a köröttem lévő emberek. De a hazafiságon mi elsősorban égi hazafiságot értünk. Ahhoz a mennyei királysághoz akarunk tartozni, amit Krisztus meg Isten ígér annak, aki megfelelően él. Úgy akarunk élni, hogy a mennyei királyságba jussunk fel, és oda legyünk befogadottak.

(…) Hogyan fér össze a krisztusi eszme, mondjuk, a virtuális akasztással?

Miért ne férne össze?

Kérdezem.

Saját stáb

Orosz Mihály Zoltán saját stábja jelenlétében, saját kamerája előtt adott interjút a Hír24-nek. Abban maradtunk, szó szerint közlünk részleteket nyilatkozatából.

Amúgy többeket megszólítottunk a községben, de névvel egyetlen járókelő, kocsmázó, kisboltban vásárló érpataki sem vállalta véleményét. Nem találtunk olyan helyit, aki ne mosolyogta volna meg Orosz akasztós akcióját.

Én azt gondolom, összefér. Az én kereszténységem a harcias lovagi kereszténység, ahol az igazság és a becsület, a templomos lovagoknak az ideálja, meg a szamurájoknak az ideálja. Ahol az igazság és a becsület etikája domborodik, és nem ez a nyálas szeretet, nem ez az ostoba megbocsátás. (…) A mostani egyház ezt félremagyarázza. A szabadkőművesség által megszállt egyház.

Ott is?

Ott is! Ha kell, Raffai Ernő könyveit olvassa el! A szabadkőműves páholy jegyzőkönyveiből tételesen kimutatja. Nem én találtam ki!

A pápa is szabadkőműves?

Most azt nem tudjuk, hogy ki a szabadkőműves, mert azt eltitkolják. De a szabadkőműves eszmék a konzervatív értékrend felforgatására irányul, az maximálisan működik ma az egyházban, sajnos. (…) XVI. Benedeket a szabadkőművesek mondatták le.

Honnan veszi?

Erről már nagyon sok tanulmány készült. Nem annyira a jó kedvéből mondott le.

Ön mind elhiszi ezeket a tanulmányokat?

Ha a szabadkőművesség nem működne, akkor Magyarországon tíz ember nincs, aki (…) azért szavazott volna a Fideszre, hogy legyen holokauszt-emlékév, vagy hogy Reagan-szobor álljon a Szabadság téren, vagy hogy legyen német megszállási emlékmű. Ez szisztematikus szabadkőműves parancsok, diktátumok. (…) Egy nemzetnek a vezetői nem találnak egy magyar példaképet! Pont a Szabadság térre, pont a Ronald Reagan kell oda!

Pont az amerikai nagykövetséggel szemben áll az a szobor. Gesztus az USA felé.

Jó, ezt ön így gondolja, én meg azt mondom, hogy Kohn bácsiék döntötték el. Kohn bácsi alatt én a szabadkőműves testvériséget értem.

Miért érdekelné őket, hogy legyen itt egy Reagan-szobor?

Nagyon érdekli őket! Mert mindig hamis példaképekkel kell telerakni a… Nem Atilláról tesznek, aki Európa példaképe! Azt nem lehet! Nem Árpád!

Ott a Hősök tere.

Jó, de hamis példaképeket nem kellene.

Reagan hamis példakép?

Persze. Mert semmi közünk hozzá.

A kommunizmus lebontásában volt komoly szerepe.

A szabadkőművesség döntötte el, hogy legyen kommunizmus, aztán a szabadkőművesség döntötte el, hogy ne legyen tovább.

(…) Van az a vicc Mórickával, vagy Pistikével, mindegy, hogy „magának mindenről ugyanaz jut eszébe”. Ön a világtörténelem minden eseménye mögött a szabadkőműveseket sejti. Nem fordult meg a fejében, hogy lehetnek a világban olyan történések, amiket nem biztos, hogy ebben a metszetben érdemes vizsgálni?

Én azt mondom, hogy ebben kell. Összehangolt művelet folyik a sötétség erőinek előretolására, segítésére, és ezeket szabadkőműves páholyokból vezénylik.

Orosz Mihály Zoltán (Orosz Mihály Zoltán)

(…) Ahhoz elég erősek, hogy mindent gyarmattá tesznek, de ahhoz gyöngék, hogy elhallgattassák Érpatak polgármesterét?

Magyarországot nem tudják olyan könnyen. De van egy barátom, aki mindig azt mondja, hogy én nem fogok természetes halált halni. Lehet, hogy engem is majd lerendeznek, de ez most teljesen mindegy.

(…) A mostani magyar kormány is szabadkőműves befolyás alatt van?

Igen. Most próbál kiszabadulni. Nem tudom, mit marakodnak ott a páholytestvérekkel.

(…) Orbán Viktor is szabadkőműves?

Nagy valószínűség szerint igen.

Nyíregyházi Járásbíróság, 2013. október 30., Orosz Mihály Zoltán által Polyák Ferenc ellen rágalmazás miatt indult büntetőügy; tanúvallomások

Orosz Mihály Zoltán volt élettársának tanúvallomásából:

“Az iszlámvallás, a többnejűség is van, és Zoli, mikor megismerte a családunkat, akkor anyukámnak azt mondta, hogy mindkét húgom kell neki, mivel többnejűséggel akar élni, és ha a nőnek tisztátalan gondolata van, akkor kétszer el kell verni.

Egy arab zene alatt nekem 77 alkalommal vert pálcával a fenekemre, ami ki is repedt. Azért kellett neki a többnejűség, mert ha az egyik rosszvérű, akkor azt addig elzárja, és addig használja a többit.

(…) Többször megvertél, és volt, hogy katonai surranóval rúgtál meg. (…) Én csak 2000. évig voltam élettárs, utána mi történt, azt csak ő tudja. Én 14 évvel ezelőtt lezártam a dolgot, mert akkor egy brutális ember voltál, és nekem menekülnöm kellett tőled.

(…) Volt olyan, hogy olyat láttam, hogy az Orosz Mihály az édesanyját kilökte az ajtón. (…) Volt olyan, hogy a nyári konyhában veszekedni kezdtek a pénz miatt, és ekkor Zoli meglökte, és elvágódott az ágyra az apukája. Nem volt brutális verés, de tettlegesség volt. Én saját magam hasonló incidenst sokszor láttam, de nem tudom, hogy hányszor. Kb. 10-15 esetben. (…) A tettlegesség után a szülők mindig meghátráltak, otthagyták a vitát. (…) Abban a szituációban reálisan tartani lehetett attól, hogy elfajuljon a dolog, mert a Zoliban volt annyi indulat, hogy megtette volna az iszlámvallás miatt. Mesélt nekem az iszlámvallásról, mert meg kellett tanulnom iszlámul köszönni, és a Koránt is el kellett volna olvasnom. (…) Katika néni, Orosz Zoltán Mihály anyukája ötnél több alkalommal volt, hogy sírt nekem a dolgok miatt.”

 

Orosz Zoltán Mihály édesanyjának tanúvallomásából:

„Engem a fiam soha nem bántalmazott. Nem emlékszem olyanra, hogy a fiam meglökött volna. Olyan sem volt, hogy megpofozott, olyan sem volt, hogy kituszkolt a házból, és olyan sem volt, hogy rálökött volna az ágyra. (…) A férjemet se bántalmazta soha a fiam.”

 

Polyák Ferenc: A szart szarnak nevezem

Polyák Ferenc (Polyák Ferenc)

“Az az én bűnöm, hogy a szart szarnak nevezem, a spiclit spiclinek, a kurvát kurvának, a szülőverőt szülőverőnek. Július huszonharmadikán az utcáról két Molotov-koktélt dobtak a házamra, az egyik a gázcső alatt égett, az utolsó pillanatban locsoltuk le, a másikat az ablak kapta, ha a redőny nem fogja meg a tüzet, leég minden. Közben hátul benzinnel lelocsolták, felgyújtották a gazdasági épületet, odaveszett minden, egy élet munkája, gépek, szerszámok, termény, műtrágya, fa, tízmillió forint a kár, a zetorral alig tudtam kiállni, csoda, hogy nem robbant fel az is. Két irányból jött a tűz, meg akartak sütni minket, mint a férgeket.

Polyák Ferenc

A helyi gazdakör vezetője, hetvenéves.

Tudta mindenki, hogy falurombolónak minősített minket a polgármester, miután tanúskodtam ellene egy rágalmazási perben, és szülőverőnek neveztem. Tavaly ősszel szólt is nekem egy ismerős, hogy te, ugye be vagytok biztosítva, mert úgy hallottam, égni fogtok. Akkor bementem a rendőrségre, kiabáltam, hogy segítsenek, hiába. Most, hogy megvolt a tűz, kijött a járőr, tett egy kört, azt’ annyi. Harmadik hete úgy alszunk, mint a nyúl, minden zajra riadunk. A szobába bekészítve egy vödör víz, ha jön a következő támadás, legyen mivel oltani. Így lehet egy falut rettegésben tartani.”


Orosz Mihály Zoltán

Polgármesterként hogyan tudott segíteni Polyák Ferencnek?

Hát itt a Feri bácsinál a rendőrök annyira tudtak intézkedni, hogy még engem is felhívtak, hogy mivel tudunk segíteni. Kérdezték, hogy ha kell a markoló, ami segíti, akkor azt oda-e tudom adni. Akkor azonnal felhívtam, aki ezt tudja vinni, mondtam, ha kérik, akkor azonnal vigyék oda fel, ennyit kértek, ennyivel tudtam segíteni. De egyébként vannak olyan szálak, amiket majd én megpróbálok kinyomozni, nem sikerült még. (…) Nyilván most a médiahadjáratokkal meg a támadásokkal most el vagyok foglalva, de azt is ki fogom majd nyomozni egyébként. Tudom, hogy a rendőrnek kellene, de őt nem nagyon érdekli.

(…) Hogyhogy a rendőrt ez nem érdekli?

Hát kérdezze meg tőlük, hogy ebbe a nyomozba mentek-e. Hogy amikor az összes barátomtól kezdve vitték befele. Senki nem tudott semmiről, akkor is csak rám tudtak gondolni, vérlázító volt.

A rendőrség is ön ellen van?

Ott pofázott, ott pofázott Feri bácsi énrólam, és akkor a rendőr nyilvánvaló mindent megpróbált.

 

Simon Attiláné: Teljesen elhatárolódom ettől az egésztől

Simon Attiláné (Simon Attiláné)

Hogy viszonylag jóban voltunk? Nem, nem viszonylag. Nagyon jóban voltunk. Szépen fejlődött is a település, írtuk a pályázatokat, felújítottuk az önkormányzatot, a főteret, az óvodát, az iskolát, visszaszorítottuk a bűnözést. Na de, könyörgöm, a bűnözést nem Orosz szüntette meg, részt vett benne Érpatak lakossága, a rendőrség és a teljes érpataki testület. Egy önkormányzatban nincs olyan, hogy én!

Simon Attiláné

Érpatak héttagú képviselőtestületének tagja, alpolgármester, a községi Fidesz-csoport vezetője, a térség fideszes országgyűlési képviselőjének sógornője. Tavaly márciusig Orosz Mihály Zoltán szövetségese volt, most ősszel viszont elindul vele szemben a polgármesteri posztért.

Az érpataki modell, őszinte leszek, igazából nem tudom, mit takar, pedig ott ülök én is a képviselőtestületben. Érpatakon is működik az önkormányzat, de se nem rosszabbul, se nem jobban, mint másutt, vannak forrásaink és elvégzendő feladataink, igyekszünk jól gazdálkodni, nem modell ez, hanem tesszük a dolgunkat. Hét éven át valóban Érpatakért dolgozott, de tavaly márciusban, amikor kijött az új önkormányzati törvény, a hatékony feladatellátás érdekében Érpataknak társulnia kellett egy másik település önkormányzatával. Ez nem tetszett Orosznak, és nagyon megváltozott. Amikor júniusban számon kérte rajta valaki a testületből a nyíregyházi akcióját, azt válaszolta, büszke rá, mert a bírókat és az ügyészeket akasztani kell. Ma már azt gondolom, nem ismerjük ezt az embert. A múltkor huszárruhában, karddal az oldalán jött az óvodabálra, a nyakát úgy szorította a huszársapka kötője, alig tudott beszélni, a gyerekeknek persze tetszett, de hát nem is a ruhájával van baj neki.

A község pénzügyeiről nem tájékoztat még minket sem, a számokba a két pénzügyese meg ő lát bele. Ha kérdésünk van, azt mondja, majd, aztán persze később sem születik válasz. Arra sem adott érdemi választ, hogyan kötött Vona Gáborral együttműködési megállapodást, aztán kiderült, hogy a Jobbik nem is Érpatakkal, hanem az Érpataki Modell Mozgalommal írta alá azt a papírt. Kérdeztük is, hogy na de akkor ugye nem önkormányzati pénzből vendégelte meg a pártelnököt. Azt válaszolta, csak zsíros kenyér volt, az is adományból. Aha, persze. A mostani akasztásra sok idegent hívott, állt vagy négy-öt autó a község még át sem adott szociális intézményében. Ott randalíroztak péntektől vasárnapig, és amikor kérdezték tőlük, mit keresnek itt, azt mondták, továbbképzésen vannak. Teljesen elhatárolódom ettől az egésztől.”

Érpatak (Érpatak)

 

Orosz Mihály Zoltán

Nem tart attól, hogy a performaszaira rámehet a polgármestersége?

Orosz Mihály Zoltán: Bízom abban, hogy az érpatakiak háromszor megválasztottak, most negyedszerre is meg fognak választani. Szolgálom őket, képviselem a település érdekét, beleágyazva természetesen a megye, meg az ország érdekébe, meg Európa, meg a világ érdekébe. Utána meg az üdvösség érdekébe. Így vezetem le, és azt gondolom, ez meg fog nekik felelni.

Érpatak (Érpatak)

Szőllősi Gábor:

Fillérekért felvásárolja az üres házakat, aztán hogy kiket jelentkeztet be majd az önkormányzati választásra, nem tudni. Sokakat azzal tart rettegésben, hogy ha nem tartanak vele, a gyámüggyel elveszi tőlük a gyerekeiket: 2010-ben huszonnyolc, 2011-ben huszonkilenc gyereket emelt ki a családjából, mindezt egy csupán ezernyolcszáz lakosú faluban. Abból is „kiskorú veszélyeztetését” kreált, amikor egy fiúcska testén verésnyomot talált, s az sem zavarta, hogy azt vélhetően nem a szüleitől, hanem valamelyik haverjától szerezte a kölök.

Érpatak (Érpatak)

Polyák Ferenc:

Én csináltam belőle polgármestert 2005-ben. Idejárt kosztolni, etettem, itattam, beajánlottam az embereknek, kampányoltam neki, hordtam a szórólapjait. Aztán a 2006-os kampány idején ültünk a templomban, mondtam neki, te, ki kéne menni az utcára, beszélgetni az emberekkel. Erre dühbe jött, hogy neki ne parancsolgassak. Azóta az ellenségének tart, pedig szegről-végről még rokonok is vagyunk. Sebaj, bár hetvenéves vagyok, most jött meg a harci kedvem. Ősszel megbukik a választáson, pláne, hogy lett most ez a rendőrségi ügy a szalmabábukkal. Nem egy éles eszű ember, a második keresztkérdésnél belezavarja majd magát a hazugságaiba.

Érpatak (Érpatak)

Munkácsi János:

Szégyellheti magát a község, hogy háromszor is megválasztott egy ilyen embert. De van isten, nem hagyja ezt a végtelenségig, Orosz egyszer csak teljesen bele fog őrülni a saját hülyeségébe. Akik most támogatják, mert kaptak tőle közmunkát, néhány forintot, ha úgy alakul, elfordulnak tőle, s beállnak szidni. Nem kell vele foglalkozni, még Érpatakon se tőle függ az élet. Hamar elfelejtik majd.

Érpatak (Érpatak)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind