Belföld

Káosz lehet a Kerepesi út környékén

Felújítása miatt részlegesen lezárják a "százlábú hidat" Budapesten a Kerepesi úton, forgalmi korlátozásokra kell számítani, a vasúti és a budapesti közösségi közlekedésben is változások lesznek - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a MÁV vasárnap az MTI-vel.

A híd városközpont felé vezető oldalát teljes szélességében lezárják az Asztalos Sándor út és az Arena Pláza közötti szakaszon, várhatóan november végéig. Ekkor a városközpont irányába egy, kifelé pedig két forgalmi sávot lehet használni.

A hídon sávszűkületre és sebességkorlátozásra kell számítani. A hídbontási és -építési munkák várhatóan jelentős torlódásokat okoznak majd a városközpont felé. A trolibuszok közlekedésében jelentős késések várhatók, ezek csökkentése érdekében változatlan menetsűrűséggel több trolibuszt közlekedtet a BKK a vonalon.

Vasárnap 20 órától az utolsó 80-as troli indulásáig a járművek a felsővezeték átépítése és az ideiglenes forgalmi rend kialakítása miatt csak az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion között közlekednek, a kimaradó szakaszon a Keleti pályaudvarig pótlóbusszal lehet utazni.

A felújítás érinti a vasúti menetrendet is: április 13-a és május 27-e között. A Budapest-Győr-Szombathely-Sopron vonalon közlekedő gyorsvonatok, a Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs, illetve Kaposvár-Gyékényes vonal InterCity járatai és a bajai expresszvonatok, valamint a Rippl-Rónai nemzetközi vonat a Déli pályaudvarra közlekedik. A Budapest-Székesfehérvár vonalon a Déli pályaudvarról reggel 8 óra után induló és érkező tárnoki elővárosi vonatok csak Kelenföldig járnak. A Budapest-Újszász-Szolnok vonalon közlekedő egyes reggeli, illetve az összes délutáni nagykátai elővárosi vonat a Keleti pályaudvar helyett Ferencváros vasútállomás érintésével Kelenföldre érkezik, és onnan indul.

A “százlábú híd” a Kerepesi út forgalmát vezeti át a Keleti pályaudvar bejárati vágányai fölött, felújítására 4 milliárd forintot költenek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik