Belföld

Kormányablak nyílt Martonvásáron is

kormanyablak(4)(960x640).jpg (kormányablak)
kormanyablak(4)(960x640).jpg (kormányablak)

A kormányablakot a város központjában, a járási hivatal épületében alakították ki.

Átadták Martonvásáron Fejér megye második új típusú kormányablakát, ahol így immár 265 államigazgatási ügy intézésére nyílt lehetőség.

Két éve működnek kormányablakok az országban, azonban az integrált ügyfélszolgálatokon intézhető ügyek száma kibővül – mondta Rétvári Bence, a KIM parlamenti államtitkára az átadó ünnepségen, amelyen részt vett Dorkota Lajos korábbi Fejér megyei kormánymegbízott, az Energiahivatal elnöke is.

Az államtitkár hangsúlyozta: az országosan megnyíló kormányablak-hálózat egyes tagjai valóban ott nyílnak meg, ahol az állampolgárok járnak, legyen az városközpont, főutca, vagy bevásárlóközpont. Kiemelte, a statisztikák azt mutatják, a kormányablakokban átlagosan negyed óra alatt mindenki végez az ügyintézéssel, melyet a hosszan tartó nyitva tartásnak köszönhetően akár este, munka után is megtehet. Az év végéig megnyíló összes kormányablak költsége nagyjából 12 milliárd forint – ismertette a média kérdésére Rétvári Bence. A kormányablakok kialakításához szükséges források tekintetében 40-60 százalékban oszlanak meg az uniós és a hazai pénzek. Az uniós forrásokat elsősorban az informatikai kialakításra, valamint akadálymentesítésre tudtuk felhasználni.

A martonvásári kormányablak kialakítása azért is fontos, mert a városban jelentős az átutazók száma, akik ezentúl akár már itt is intézhetik ügyeiket, hiszen a kormányablakok országos hatáskörrel rendelkeznek – emelte ki Galambos Dénes. Fejér megye kormánymegbízottja. Hozzátette, a martonvásári ügyintézési pontban 4 front office, valamint 2 háttér munkaállomás működik. Bejelentette: ebben az esztendőben, a járáson belül, még egy kormányablak nyílik, Ercsiben. A tervek szerint Fejér megyében összesen 15 kormányablakot adnak majd át.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik