Belföld

Holokauszt-emlékév: 25 millióért rappelnek Radnóti-verseket

A pályázatleadási határidő előtt négy nappal bejegyzett, 2013 októberében alapított pécsi székhelyű U-Group Kft. 25 millió forintot nyert a Radnóti Live nevű eseményre, amely "a legmodernebb vizuális és zenei művészeti ágakat bevonva (animáció, graffiti, rap, hip-hop) mutatja be a fiatalság reflektálását a Holokausztra".

A Budapest központjában megrendezendő eseményre november 9-én, a Radnóti Emléknapon kerül sor. A 2013. november 15-i határidőig  beérkezett pályázatokból az Országgyűlés L. Simon László vezette kulturális és sajtóbizottságának tagjai  (a tagok között például Novák Előddel, Pörzse Sándorral, Pálffy Istvánnal) válogathatta ki, mely pályázatokat terjesztik föl a Miniszterelnöki Hivatalhoz – derül ki a Magyar Narancs cikkéből.

A Radnóti-estet a U-Group Kft. valósíthatja meg, mely több szálon kötődik a Magyar Művészeti Akadémi alelnökének, Zelnik Józsefnek a fiához. A szervezet képviselőjének, Kisfalvi Gábornak korábban közös cége volt Zelnik Bálinttal, további kapcsolat, hogy az alapítvány székhelyeként bejegyzett óbudai panellakás egy, a Zelnik-család tulajdonában lévő lakás szomszédja.

Kisfalvi Gábornak egyébként közös cége volt Hornyák Tiborral is, akit még kultúráért felelős államtitkárként nevezett ki L. Simon László a szentendrei Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft. élére.

A cégcsoportnak nem ez az első megbízása: az NKA Kulturális Turisztikai Fesztiválok Ideiglenes kollégiumától 150 millió forintot kaptak egy háromnapos, a Tavaszi Fesztivál második hétvégéjére eső szabadtéri fővárosi rendezvény életre hívására, az alapítvány emellett 2012-ben szerződött az Emberi Erőforrások Minisztériumával, akiktől összesen 27 millió forint értékben kapott megbízásokat a „Mozdulj Mama, mozdulj Papa!” sportrendezvény kommunikációs kampányáért és egy dohányzás elleni kampányért. Az alapítvány másik cége, a korábban egyetemi, főiskolai lapokat kiadó Shortcut Communications Kft. végzi mindemellett évek óta az Oktatási Hivatal kommunikációját hozzávetőleg havi kétmillió forintért.

A Shortcut Communications ugyanarra a budapesti, V. kerületi címre van bejegyezve, mint az Ifjúsági Médiakultúráért Alapítvány, a Magyar Írószövetség és a Szépirodalmi Figyelő Alapítvány által működtetett, 2012-ben alapított Örökség Kultúrpolitikai Intézet Nonprofit Kft.

Utóbbi szervezet 130 millió forintot kapott az NKA-tól egy marketing- és médiakampányra, hogy az ország 300 múzeumát februártól májusig diákok körében népszerűsítse a Mozaik Emléktúra keretében.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik