Belföld

A fejlesztések az M7-est is érintik

Újabb, ezúttal a gyorsforgalmi hálózatra is kiterjedő útfelújítási program indul.

Az uniós forrásból 314 kilométeren megvalósuló fejlesztések a tervek szerint a jövő év végéig minden szakaszon befejeződnek majd – jelentette be Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár február 22 -én, az M3 Szilas pihenőhelyén.

Elöregedett útszakaszok

A gyorsforgalmi utak általános állapota egyértelműen jobb a teljes hálózat egyéb elemeinél. Az akár évtizedekkel ezelőtt átadott autópályák és autóutak azonban a folyamatos karbantartás ellenére több helyen elöregedtek, szolgáltatási színvonaluk érzékelhetően romlott. Hasonló problémák jelentkeztek egyes, kimagasló mértékű tranzitforgalmi terhelésnek kitett főutakon is.

A gyorsforgalmi úthálózaton 180 km hosszban 27,1 milliárd forint tervezett összköltséggel végezhet el beavatkozásokat a közútkezelő. A fejlesztések az M1, M3, M7 autópályát és az M30 autóutat érintik több szakaszon, jellemzően az egyik pályaoldalon.

Ősszel kezdődik

Az országos főúthálózaton további 134 km hosszban, 21,7 milliárd forint tervezett összköltségű felújítás elvégzése válik lehetővé. A programba a közútkezelő javaslatai alapján a 3., 4., 441., 52. és 74. sz. főutak egyes szakaszai kerültek be. A tervezett kivitelezési költségek az itt található közúti hidak felújítását is fedezik.

A munkálatok a támogatási szerződés aláírása és a fennmaradt tervezési feladatok elvégzése után várhatóan idén ősszel kezdődhetnek meg.

Három program- 1600 kilométer

Völner Pál felidézte, hogy a közlekedésért felelős tárca tavaly két útfelújítási programot is indított: az egyikben országszerte több mint 110 szakaszon összesen mintegy 700 kilométernyi alsóbbrendű mellékút teljes körű rekonstrukciója valósul meg. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogató döntése nyomán 82 milliárd forintból indíthatott fejlesztéseket az Új Széchenyi Terv forrásaiból. A legégetőbb problémák kezelésére a minisztérium tavaly ősszel hirdette meg a másik, a nyomvályúk és felületi egyenetlenségek megszüntetését célzó országos útfelújítási programot. A 33 milliárd forintos keretösszegből megkezdett, engedélyhez nem kötött beavatkozások összesen 267 kritikus állapotú szakaszon, több mint 565 kilométeren javítják tartósan az útállapotokat.

A három programban összesen tehát közel 1600 kilométeren végeznek el az útállapotok tartós javulását eredményező beavatkozásokat. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. hazai és uniós forrásokból mintegy 165 milliárd forintot fordíthat a legrosszabb állapotú, legforgalmasabb szakaszok rendbetételére – tette hozzá az államtitkár.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik