Belföld

Kiszervezés és darabolás a BKV-nál

bkk (bkk)
bkk (bkk)

A BKV új működési modelljében két cégre bontanák a most 12 ezer munkavállalót alkalmazó fővárosi társaságot, és a buszjáratok kétharmadát kiszerveznék – mondta az InfoRádiónak a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes.

György István szerint a jövőben szétválasztanák a kötöttpályás és a buszközlekedést. Erre azonban már csak a következő önkormányzati ciklus első felében kerülhet sor –  derült ki az InfoRádió Aréna című műsorából, ahol a főpolgármester-helyettes arról beszélt, hogy a buszjáratok harmada maradna a BKV-nál, a többit külső cégek látnák el, növelve a versenyhelyzetet és a szolgáltatás színvonalát.

Bár a kötöttpályás közlekedésben szűkebb a mozgástér a verseny kialakítására, vannak olyan modellek, amelyekre György István szerint mégis van lehetőség.

A városüzemeltetés struktúrájának átalakításával, a közösségi közlekedés intézményrendszerének átszervezésével – a fejlesztések dacára is – reálértékben a korábbi összeg 95-97 százalékra csökkent a terület forrásigénye, ami a hatékonyabb működtetésnek köszönhető – emlékeztetett a fideszes politikus.

Jelezte, az 1-es, a 3-as és a budai fonódó villamos vonalára az uniótól kapott 110 milliárd forintos támogatást 2015-ig fel kell használni, ezért kellett egyszerre több nagy programot is megkezdeni a városban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik