Belföld

Hoffmann a jövő kovácsainak tartja a tanárokat

"Önök nem egy foglalkozás, nem egy szakma emberei, hanem a remény emberei. …Önök a kovácsai annak a jövőnek, amelyet a kezük között formálódó gyerekéletek hordoznak." - így köszöntötte Hoffmann Rózsa a Pedagógusok Világnapja alkalmából a tanárokat.

Kapcsolódó cikkek

A köznevelésért felelős államtitkár megköszönte valamennyi pedagógusnak a bizalmat, amely szerinte a magyar köznevelési rendszer átalakítását segítette.

Nem várt hatást váltott ki…

A tanárok béremelését domborította ki

Kiemelte azt is, hogy az új pedagógus előmeneteli rendszer bevezetésével a pedagógus mindennapjaiban lényeges változások léptek életbe. A változások legfontosabb kézzel fogható eredménye, hogy ebben az évben 32,5 milliárd, 2014-ben pedig közel 150 milliárd forintos költségvetési többlettel valósul meg béremelés.

Az érintett jövedelmek 2017-ig minden tanév kezdetén a törvénybe foglalt mértékkel tovább növekednek, s ez meghatározó mértékben járul hozzá a pedagógus hivatás presztízsének emelkedéséhez.

Újra megbecsültek lesznek a pedagógusok

Hoffmann Rózsa köszöntő levelében erre utalt, amikor azt írta, “korábban a tanárok megbecsült értelmiségi polgárai voltak a hazának, akikre felnéztek a gyerekek és a szülők”.

Megerősítette, hogy az új pedagógushivatást támogató rendszernek köszönhetően újra így lesz, majd hozzátette: “Jó volna, ha ezen a pedagógus világnapon, a köszönet és a remény napján minden magyar pedagógusban élne, vagy ha már elhalványult, feléledne az a meggyőződés, hogy Önök a kovácsai annak a jövőnek, amelyet a kezük között formálódó gyerekéletek hordoznak.”

Pedagógusok világnapja

Tizenhét éve október 5-én fogadta el az UNESCO és a Nemzetközi Munkaügyi szervezet a pedagógusok jogairól szóló határozatot. Ennek emlékére “A call for Teachers – Felhívás a Tanárokért” szlogennel ma ünnepeljük a Pedagógusok Világnapját. A nemzetközi naphoz kötődően Irina Bokova, az UNESCO főigazgatója arra irányította rá a figyelmet, hogy a tanárok szakmai ismeretei és készségei a minőségi oktatás legfontosabb tényezői.

Hoffmannék szerint az UNESCO által meghatározott irányvonalakkal összecsengenek a magyar köznevelési rendszer egységessé, átláthatóvá, kiegyenlítetté tételét elősegítő kormányzati intézkedések. A kitűzött célok megvalósítását szolgálja a tanárképzés rendszerének megújítása és a pedagógus pályaválasztást ösztönző, a tanári diploma megszerzéséhez jelentős anyagi támogatást adó Klebelsberg tanulmányi ösztöndíjrendszer bevezetése is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik