Belföld

Utcabál Szegeden, sütőolajból

Lezárult a MOL „Köszi az olajat, jövünk egy bulival!” kampánya, amelynek fődíjait, egy-egy nagyszabású utcabált Szeged, Miskolc és Budapest nyerte meg.

A MOL már két éve szervezi a használt sütőolaj gyűjtését, és újhasznosítását célzó programját, hogy minél több embert meggyőzzenek arról, hogy az olajat ne dobják ki odahaza. A nagy érdeklődés miatt a társaság folyamatosan bővítette az átvevő helyek számát, amelynek révén idén már 170 töltőállomáson várták azokat, akik környezetbarát módon akartak megszabadulni a sütéshez használt olajtól.

Augusztusban rekord mennyiséget, közel 13,5 tonnát adtak le a vásárlók. Az elért eredmény annak fényében még többet mond, hogy a program kezdete óta eltelt közel két és fél év alatt több mint 188 tonna használt sütőolajat vittek el az emberek a Mol-kutakra, amelyet aztán a Rossi Biofuel komáromi üzemében hasznosítottak újra és állítottak elő belőle bioüzemanyagot.

Az idei kampány, a „Köszi az olajat, jövünk egy bulival!” augusztus 12. és szeptember 1. között zajlott. Az ebben résztvevők kupont kaptak a sütőolajért, amellyel kedvenc megyeszékhelyükre szavazhattak a kezdeményezésweboldalán. A voksok összeszámlálása alapján a három legtöbb virtuális olajat összegyűjtő, azaz legtöbb szavazatot kapó megyeszékhely Budapest (3621 szavazat), Szeged (2806 szavazat) és Miskolc (2468 szavazat) lett, ahol egy – egy zenei- és gasztronómiai programokkal összekötött nagyszabású utcabálat szervez a  MOL.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik