Belföld

Felháborodtak a Best Reisen utasok

Az 1995 óta működő utazási iroda péntekre tervezett járatai már el sem indultak. Közleményükban ígérik, biztosítják külföldön tartózkodó utasaik hazautaztatását és az el nem utazottak teljes kártérítését.

A Best Reisen Utazási Iroda Kft. péntek reggeli járata még elvitte az utasokat az egyiptomi Hurghadába, de az iroda kora esti, törökországi járatát már törölték, miután a cég felfüggesztette utazási tevékenységét. Sok utas már ki sem ment a repülőtérre, az utazásuk elmaradásáról ott értesülő mintegy 15 utas azonban felháborodva vette tudomásul a történteket; az utazási iroda, akit tudott, értesített a járattörlésről.

Csizmadia Szilárd, a charter járatot üzemeltető Travel Service Kft. képviselője az MTI-nek a repülőtéren azt mondta: a 17:45-re tervezett járat üresen indul a törökországi Antalyába, hogy a Best Reisen kinn nyaraló, mintegy 180 utasát hazaszállítsák azokkal a charterjáratokkal, amelyekkel kiutaztak.


Fotó: MTI / Kovács Attila

A budapesti Liszt Ferenc Repülőtér 2B termináljára körülbelül 15 utas érkezett az antalyai géphez. Ők felháborodással vették tudomásul, hogy törölték járatukat. Az MTI úgy tudja, a kora esti járattal 175-en utaztak volna Törökországba

A repülőtérre érkezett utasok közül többen is arról számoltak be, hogy már a reptérre tartva kapták a hírt a járattörlésről, egy soproni család e hét hétfőn fizette be az utazást, ennek fényében egyáltalán nem számítottak a törlésre.

A helyszínen az utazási iroda képviselője nem kívánt nyilatkozni, egy rövid tájékoztatót osztott ki a Törökországba készülő utasoknak. Eszerint sajnálattal értesítik az utasokat, hogy a Best Reisen Utazási Iroda Kft. befejezi utazásszervezői tevékenységét. Azt tanácsolják, hogy az érintettek vegyék fel a kapcsolatot az iroda biztosítójával, a QBE Magyarországgal.

Több, a reptérre érkezett utas is nehezményezte, hogy az utazási iroda péntek délután lévén mostanra bezárt, nem érik el további információért, és a hosszú hétvége miatt majd csak jövő szerdán tudnak intézkedni.

Csizmadia Szilárd, a Travel Service képviselője az MTI-nek elmondta: ők is pénteken kaptak tájékoztatást a Best Reisentől az utazási tevékenységének felfüggesztéséről. Jelezte: külföldön nyaraló, a Best Reisen szervezésében kivitt ügyfeleik már érdeklődtek arról, hogyan jutnak majd haza.

Kiemelte: vasárnap, illetve jövő héten kedden és szerdán is indult volna a Best Reisennel közösen üzemeltetett járatuk Egyiptomba és Törökországba. Ezek a gépek üresen indulnak majd el Budapestről, és hazahozzák az iroda már kiutazott ügyfeleit. Mindhárom gép “teltházas”, vagyis ezzel a három járattal a Best Reisen mintegy 540 utasát hozzák haza – mondta Csizmadia Szilárd. Az utazásszervező gondoskodik a hosszabb időre – például 2 hétre – kiutaztatott utasok hazahozásáról is – fűzte hozzá.

Biztosítják a hazatérést és a kártérítést

A Best Reisen Utazási Iroda Kft. pénteken függesztette fel utazási tevékenységét. A hírt Zám Tibor, az utazási cég vezetője közölte. A Best Reisen által üzemeltetett pénteki charterjáratot sem indították el.

A tavaly még több mint 6 milliárd forintos árbevételt elérő cég ügyvezetője, Zám Tibor az Indexnek azt mondta, 700-800 utasuk maradt külföldön, illetve több ezer tervezett kiutazást töröltek. Az egyiptomi események tették be a kaput.

Közleményükben ezt írták:

“A magyar utazási piacot öt éve sújtó válság rendkívüli módon sújtotta az iparágat, így bennünket is. Különösen nagy veszteségeink keletkeztek az egyiptomi és tunéziai utazások terén, mivel 2011 januárja óta politikai válság sújtotta a két észak-afrikai desztinációt, amelyek tradicionális a legerősebb, forgalmunk többségét adó úti céljaink voltak. A szűkülő piac, a csökkenő fizetőképes kereslet, a kiélezett konkurencia-harc és a folyamatos árháború nem teszik lehetővé a gazdaságos működést. A folyamatos működés pénzügyi feltételei már nem biztosíthatóak.

Az általunk biztosított vagyoni letét összege 1,3 Mrd Ft, amely fedezi a külföldön tartózkodó utasaink hazautaztatását és az el nem utazottak teljes kártérítését. A Biztosítótársasággal haladéktalanul felvesszük a kapcsolatot és minden szükséges információt, adatot, egyéb segítséget megadunk a helyzet megnyugtató rendezéséhez.”

A Best Reisen Utazási Iroda Kft.-t 1995 novemberében jegyezte be a Cégbíróság. Egyiptomi, tunéziai, törökországi utazások specialistájaként kezdte működését az egzotikus Thailfölddel kiegészítve.

Kárigénnyel ide lehet fordulni:

A Best Reisen kéri utasait, hogy kárigényükkel mielőbb keressék meg a QBE Insourance (Europe) Limited Magyarországi Fióktelepe Ügyfélszolgálatát (1143 Budapest, Stefánia u 51, telefon (06-1)460 1400, e-mail: info@hu.qbe.com.)

Figyelő szerint múlt héten a szlovákiai Best Reisen utazási iroda állt le, utasaik pedig Egyiptomban maradtak. A cég a másodlagos fizetésképtelenséget jelölte meg, mint a csőd okát.

A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) szóvivője szerint a Best Reisen csődjében az egyedüli “jó hír” az, hogy az utazási iroda által biztosított 1,3 milliárd forint vagyoni letét hazai viszonylatban magasnak számít, amely fedezi a külföldön tartózkodó utasaik hazautaztatását és az el nem utazottak teljes kártérítését.

A szegedi Emerald Travel már egy hete csődbe ment

A Szeged 24 szerkesztőségének szomszédságában működött a becsődölt Emerald Travel irodája, de olyan csöndesen távoztak, hogy az üzemeltető cég képviselője is csak napokkal később vette észre, hogy üresek a helyiségek.

Arról, hogy hányan fizettek be már az irodánál előleget, pontos adat egyelőre nem áll rendelkezésre, de körülbelül ötven főre tehető a hoppon maradt utasok száma.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik