Belföld

Végső búcsú az orosz metróktól

Metró (metró)
Metró (metró)

Forgalomba helyezték az utolsó, 22. Metropolis metrószerelvényt, ezzel pedig befejeződött a flottacsere a M2-es metróvonalon.

Az Alstom első szerelvénye tavaly július 10-én érkezett meg Budapestre, és szeptember 7-én állt forgalomba. Budapest 110 Metropolis metrókocsit vásárolt az M2-es vonalra, és további hatvanat a 4-es metró vonalára – tájékoztatta lapunkat Budapest Főváros Önkormányzata.

Utazás

Az első szerelvény forgalomba állása óta az Alstom-metrók 750 ezer kilométert futottak, és több mint 170 millió utast szállítottak a 2-es vonalon. Az utolsó orosz metró április 30-án indult útjára a piros vonalon. 43 évig utaztunk rajta. Itt egy gyönyörű nekrológ, tessék megnézni!

Metrótörténelem

Az M2-es metróvonalon először 1970-ben, a teljes hosszon pedig 1972-ben indult el az utasforgalom a kezdetekben három kocsiból álló metrószerelvényekkel. A járművek 43 év alatt megközelítőleg 2 milliárd kilométert, vagyis a Föld–Nap-távolság 14-szeresének megfelelő utat tettek meg, és megközelítőleg 7 milliárd alkalommal szállítottak utasokat.

Fotó: Kummer János

Felmérés

A Fővárosi Önkormányzat a BKK, a BKV és az Alstom megbízásából a GfK segítségével felmérte a budapestiek elégedettségét az új szerelvényekkel kapcsolatban. Kiderült, hogy az utasok a babakocsik és mozgáskorlátozottak számára kialakított helynek örülnek legjobban, de emellett előnyösnek tartják az új metrók csendességét, esztétikus küllemét és tágasságát. Összességében 10-ből 9 utas elégedett az új metrószerelvényekkel

A mozgáskorlátozottaknak kialakított hellyel nem is lenne semmi probléma, de a metróba kerekesszékkel való lejutásról egészen más a véleménye a korábban lapunknak nyilatkozó Mosolykának.

Kövess minket a Twitteren is!

Sőt, már a Tumblren is megtalálsz minket!

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik