Belföld

Kész az új szegedi troli karosszériája

Elkészült Székesfehérváron a szegedi Ikarus-Skoda troliprototípusának kocsiszekrénye, melyet kedden a csehországi Plzen-be szállítottak,hogy ott sor kerüljön a villamos berendezés beszerelésére.

A Szegedre szánt  Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása márciusban kezdődött  a székesfehérvári ipari parkban. Most  elkészült az Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusz típus első példányának kocsiszekrénye – mondta Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. Helyükre kerültek a belső burkolati elemek, ülések, kapaszkodók; valamint elkészült a vezetőállás is. A trolibuszt villamos berendezésének beszerelésére és beüzemelésére május 21-én Csehországba, Plzen-be vitték.

Ezzel párhuzamosan elkezdődött Székesfehérváron a második járműváz gyártása is. A Szegedi Közlekedési Társaság részére épülő Ikarus-Skoda trolibusz a hazai autóbusz gyártók egyik legmagasabb műszaki színvonalú járműve lesz. Az eddig kiszivárgott fotók nyomán a nagyközönségtől pozitív visszajelzések érkeztek a jármű dizájnos megjelenéséről.

Az új szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg Szegedre, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan idén ősszel utazhatnak majd rajta a szegediek. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.

Szeged Megyei Jogú Város 2011 januárjában új, 13-tagú troliflottát rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretein belül. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s.

A prototípus augusztusra várható, a flotta utolsó tagja a tervek szerint 2014 szeptemberében érkezik. Szeged új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A járművek 100 százalékban alacsony padlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is.

A trolik önjárók lesznek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik