Belföld

Szilveszter: lezúzta az M1 a TV2-t és az RTL-t

Az M1 volt a legnézettebb csatorna szilveszterkor - az óévbúcsúztató pillanatokban és az ezt követő órákban - egészen a műsorzárásig.

Több műsorral is piacvezető volt a közmédia: a Család-barát, a Magyarország, szeretlek!, a Mágnás Miska, a Maradj talpon!, a Híradó, a Szálka és a Retro kabaré is nyertes lett saját idősávjában – olvasható az MTVA Sajtóirodája által az MTI-hez eljuttatott közleményben.

A szilveszteri programok közül a televíziót néző lakosság közel egyharmada – 1 millió 554 ezer ember – a Himnuszt és Áder János köztársasági elnök újévi beszédét a közszolgálati csatornákon nézte végig.

A Nielsen piackutató vállalat közönségmérése alapján a reggeli műsorok között a Család-barát magazin ünnepi különszáma tarolt, a műsornak a Duna World-ös párhuzamos adásával együtt összesen 196 ezer nézője volt (közönségaránya 19,1 százalék). A déli Híradó utáni Mágnás Miska is a legnézettebb műsor volt a saját sávjában. Délután “a Szilveszteri bakiparádé 2012 című műsorral hangolódhattunk az estére, majd az idei év legsikeresebb Gasztroangyalával folytatódott a sor” – írták.

Közölték, az egyre többek által kedvelt Magyarország, szeretlek! is a legnézettebb műsorok között szerepelt 2012 utolsó napjaiban. A vasárnap esti adásba közel 1 millió 400 ezer néző kapcsolódott be, de a szilveszter délelőtti ismétlésre is több mint 670 ezren voltak kíváncsiak.

Mintegy kétmillió néző kapcsolódott be a Maradj talpon szilveszteri különkiadásába is, ahol sportolók és sportkommentátorok vetélkedtek egymással. A nyertes, Szécsi Zoltán az ötmillió forintos nyereményét a Minden Gyerek Lakjon Jól Alapítványnak ajánlotta fel – olvasható a közleményben.

Csúcsot döntött az MTI Nonprofit Zrt. szakmai felügyeletével készülő esti Híradó is az M1-en, több mint 1 millió 600 ezer érdeklődővel; ezen az estén többen nézték, mint a két nagy kereskedelmi csatorna esti hírműsorait.

Az idei év legnézettebb adása lett ezzel az eredménnyel a közmédia szilveszter esti Híradója, több mint 1 milliós nézettséggel, és győzött a nézettségi versenyben a saját sávjában. “Még kiemelkedőbbé teszi ezt a számot az is, hogy a Híradó idejében többen nézték az M1-et, mint a két nagy kereskedelmi csatornát együttvéve” – írták.

Majdnem kétmillió érdeklődőt tudhatott magáénak a Szálka szilveszteri összeállítása a Bagi-Nacsa párossal a főszerepben, akik ez alkalommal Fábry Sándort hívták meg vendégségbe. Erre a műsorra is igaz, hogy többen választották a műsor ideje alatt az M1-et, mint a TV2-t és az RTL Klubot együttvéve. Ezzel az eredménnyel a szórakoztató műsorok közül a Szálka lett a szilveszterest legnézettebb műsora – olvasható.

Közölték: összességében az este hat óra és hajnali kettő óra közötti idősávban a tévénézők legnagyobb hányada az M1-et választotta: a csatorna közönségaránya 18,1 százalék lett a teljes népesség körében (magasabb, mint amennyit a TV2 vagy az RTL Klub ugyanebben az idősávban elért).

Az M2, a Duna TV és a Duna World szilveszteri kínálatával együtt a közszolgálati televíziók a tévénézők egynegyede számára biztosítottak programokat az év utolsó estéjén.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik