Belföld

Visszatér a vaj – egyre több tejterméket eszünk

sajt (sajtok)
sajt (sajtok)

A Nielsen által mért tizennégy féle kategória bolti forgalmának értéke 5 százalékkal emelkedett a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva - közölte a piackutató vállalat az MTI-vel.

A tejtermékek belföldi forgalmában a mennyiséget tekintve 3 százalékos volt a növekedés a Nielsen piackutató vállalat kiskereskedelmi indexe szerint, értékben a forgalom elérte a 185 milliárd forintot.

A cég által mért tizennégy feldolgozott tejtermék éves piaca Magyarországon mintegy 280 milliárd forint, a legjelentősebb kategóriák a sajt, a tejföl, a túró, a kefir, a natúr joghurt, a tejszín és a vaj.

A Nielsen adatai szerint sajt kiskereskedelmi forgalma január-augusztusban meghaladta a 55 milliárd forintot, ez értékben 4, mennyiségben 3 százalékos növekedés a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva.

A gyümölcsjoghurtnál 25 milliárd forintot meghaladó forgalmat regisztrált a Nielsen, ez értéket tekintve 7 százalékos növekedés, mennyiségben viszont 1 százalékos csökkenés nyolchónapos összevetésben.

A tejföl nyolchavi piaca 23 milliárd forint volt, a forgalom értékben 7, mennyiségben 3 százalékkal emelkedett.

Az évi közel 6 milliárd forintos piaccal rendelkező vajforgalom értékben 11, mennyiségben 10 százalékos növekedést jelez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik