Belföld

A győri betegek elégedettek az alapellátással

Az orvosi ellátással a válaszolók 86 százaléka elégedett, 11 százaléka részben, csupán egy százalékuk nem elégedett az ellátással. A körzeti ápolónő segítőkészségével a betegek 89 százaléka elégedett.

A győri betegek nagy többsége elégedett az egészségügyi alapellátással – ez derül ki egy pénteken ismertetett felmérésből. A város önként vállalt feladatként jelentősen segíti az egészségügyi alapellátást – bocsátotta előre dr. Somogyi Tivadar alpolgármester a pénteki sajtótájékoztatón, ahol az Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény betegelégedettségi felmérésének eredményeit ismertették.

Az alpolgármester utalt arra, hogy Győr évi 50 millió forintot juttat a a rendelők rezsijének kifizetésére, segíti a műszerezettség javítását, és sikerült elérni azt is, hogy minden orvosnak önálló rendelője van.

Az idén elvégzett kutatás eredményét, az abból levonható következtetéseket Panker Mihály, az intézmény igazgatója ismertette. Elmondta: 6085 beteg válaszolt a kérdéseikre, 62 százalékuk nő volt. A válaszolók 19 százaléka általános, 51 százaléka középiskolát végzett, 24 százalékuk diplomás.

A megnyilatkozók életkora szerint is értékelték a kérdőíveket. A véleményt nyilvánítók 10 százaléka fiatalabb volt 20 évesnél, 31 százalékuk 40 év alatti, 41 és 51 év közötti 14 százalék. Ugyanekkora volt az 51 és 60 év közöttiek aránya, a válaszadók 17 százaléka 61 elmúlt, de még nem töltötte be a hetvenet. 14 százalékuk ennél is idősebb volt.

A dokumentum arra is választ ad, milyen gyakran járnak háziorvosaikhoz a betegek. 61 százalékuk csak panasz esetén, 3 százalékuk kéthetente, 34 százalékuk pedig havonta.

68 százalékuk nem előjegyzett betegként érkezik. Az előjegyzettek 10 százaléka azonnal, 24 százaléka 10 percen belül bekerül a rendelőbe, 4 százalékuk azonban csak egy órán túl.

Az orvosi ellátással a válaszolók 86 százaléka elégedett, 11 százaléka részben. Csupán 1százalékuk nem elégedett az ellátással. A körzeti ápolónő segítőkészségével a betegek 89 százaléka elégedett.

Érdekes, hogy 1 százalékuk nem tudta megítélni saját elégedettségét. A rendelőben a megkérdezettek 89 százalékát nem érte kellemetlen élmény. 4 százalékuk kifogásolta a tolakodást, a soronkívüliséget, a hosszú várakozási időt.

A felmérés készítői rákérdeztek a parkolási lehetőségre is, 37 százalék ezzel elégedett volt. A szakmai és szűrőmunkára vonatkozó kérdések alapján alkotott kép is kedvező. Kiderült: a rendelők 63 százalékában végeznek vérvételt, 54 százalékában pedig EKG-vizsgálatot. Szűrővizsgálaton a válaszadók 42 százaléka vett részt az elmúlt egy évben.
Összességében: a válaszadók fele tökéletesen elégedett az alapellátással, 38 százaléka pedig elégedett.

A sajtótájékoztatón dr. Somogyi Tivadar azt is bejelentette: eredményes, szakszerű munkája elismeréseként Pro Sanitate díjban részesült Miklósyné Bertalanfy Mária, győri WHO koordinátor – olvasható Győr város honlapján.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik