Belföld

Miért nem parkolót építettek a Park helyett?

A főváros vezetésétől vár választ az MSZP arra, hogy a korábbi rendezési tervvel ellentétben miért nem P+R parkoló épült a Rákóczi híd pesti hídfője közelében, ahol csütörtökön részlegesen megnyílt a Budapest Park nevű szórakozóhely.

Pál Tibor MSZP-s országgyűlési képviselő, korábbi ferencvárosi alpolgármester a helyszínen, a Soroksári út közlekedési csomópontjában, a Rákóczi híd mellett szállítmányozási konténerekből kialakított építmény- és parkegyüttes előtt pénteken tartott sajtótájékoztatón arra emlékeztetett, hogy a területet a főváros 1998-ban megvásárolta, majd rendezési tervében négyszáz férőhelyes P+R parkoló helyszínéül jelölte ki. A kerület ezt elfogadta, a főépítész pedig úgy foglalt állást, hogy a terület más hasznosítására nincs lehetőség – jelezte.

A politikus elmondta, a főváros vezetésétől várnak választ, hogy a hatályos szabályozási tervvel szemben a tulajdonjog rendezése után miért nem parkoló létesült a jó tömegközlekedési kapcsolatokkal rendelkező – a ráckevei HÉV közvágóhídi végállomása szomszédságában fekvő – területen. Rákérdezett arra is, miként döntött a főváros arról, hogy szórakozóhely kialakítására ad ott lehetőséget, írtak-e ki pályázatot, és egyeztettek-e a ferencvárosi önkormányzattal.

A Rákóczi híd mellett felépült Budapest Park csütörtökön csak részlegesen nyithatott meg. Délután azt közölték, hogy bár minden szükséges hatósági engedéllyel rendelkeznek, a IX. kerületi jegyző ellenjegyzésének hiányában nem tarthatnak nagyrendezvényeket. Ezért úgy döntöttek, hogy a nagyszínpad koncertjeit egyelőre lemondják, csupán két kisebb helyszínt nyitnak meg, legfeljebb ezerfős közönségnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik