Belföld

Folytatódik a pengeváltás az SZKT körül

A Szegedi Közlekedési Társaság Kft. jelenlegi és egykori vezetője napok óta üzenget egymásnak. A téma, a cég csődközeli állapotának igazi oka.

Mint arról a Szeged24 beszámolt, Tóth István Tibor jelenlegi ügyvezető igazgató nyílt levélben hívta fel a figyelmet arra, hogy a jelenlegi finanszírozási rendszer mellett összeomolhat a városi tömegközlekedés. A levelében feleősként megnevezett Dózsa Gábor, egykori cégvezető válasza sem késett sokat, ám most erre is válaszolt Tóth. Most ebből idézünk néhány részletet.

“Felelős vezetőként a legrosszabb döntésnek tartanám, ha köztem, mint a Szegedi Közlekedési Kft. jelenlegi ügyvezetője és a volt vezetés között, egy célra nem vezető vádaskodás alakulna ki, hiszen nekem kizárólag a szegedi közösségi közlekedés és a Társaság stabil működése, dolgozóink munkahelyeinek megvédése a célom.

Viszont nem hagyhatok figyelmen kívül néhány – a közelmúltban történt – tényt, döntést, mert határozott véleményem, hogy a Szegedi Közlekedési Kft. ezek miatt került a „szőnyeg szélére”.

A Szegedi Közlekedési Kft. 2012. évi költségvetésének összeállításakor számba kellett vennünk mindent. Amikor nagyságrendileg összeállt az idei táblázat és összehasonlítottuk az elmúlt évek költségvetéseivel, nagy különbségekkel, elpazarolt tételekkel, meggondolatlanul kifizetett összegekkel találtuk szemben magunkat.”

Ezt követően azt kérdezi, hogy hogy miért kellett az elmúlt években majdhogynem 1 milliárd forintot feleslegesen elkölteni? 2011 óta miért nem annyira együttműködő velünk Szeged város vezetése? Polgármester Úr miért nem hallgatja meg a kéréseinket, ad konstruktív válaszokat és segítséget?

Szerinte a válasz a következő: “A 2006 óta, közel 155 millió forintot költöttek a KT8-as „villamostorzóra”, melyből csak 1%, azaz 1,5 millió forint volt saját munka, a többi kifizetés és bevásárlás. Itt meg kell, hogy jegyezzem ezen a villamoson a szegediek azóta sem tudtak utazni, hiszen ez a jármű további 150 millió forint ráfordítást igényelne, amire nem is volt és most sincs forrása a Szegedi Közlekedési Kft-nek.

Jól jönne most az a 84 + 18 millió forint, amit használhatatlan villamosok beszerzésre fordítottak, melyek forgalomba helyezése további 120-150 millió forintba kerülne.

A Társaság előző vezetése többek között 55 millió forintot költött 10db ún. „Hübner-csukló” (a KT8-as villamosok csuklói) beszerzésére, amit azóta sem tudunk hasznosítani.

Szintén jól jönnének most azok a 10 milliók, amik régebben kiállításokra, nemzetközi konferenciákon való részvételekre, a cégvezetés becsvágyának kielégítésére fordítódtak.

200 millió forintot fizettek egy trolibusz prototípus megtervezésére és előállítására, amiből például a most szolgáló trolibuszokból 9-et is fel lehetett volna újítani.”

A cégvezető levelében felelősként említi Botka László polgármestert és Szentgyörgyi Pál egykori alpolgármestert is. A megszólítottaknak természetesen lehetőséget biztosítunk a későbbiekben a válaszadásra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik