• EUR 313 Ft
  • CHF 289 Ft
  • USD 281 Ft
Belföld

Készül a 2014-es oktatási program

Balla István
Balla István

2012. 03. 09. 14:20

Valódi széles szakmai konszenzusra épülő oktatási koncepciót dolgoz ki legkésőbb 2014-ig a pénteken éltre hívott Agora Oktatási Kerekasztal. Azt remélik, hogy a megszülető dokumentum lehet az alapja akár több párt 2014-es programjának.

Korábban a témában:

A mai oktatáspolitikából hiányzik a stratégiai gondolkodás és a valódi társadalmi párbeszéd – mondta a kerekasztal bejelentésekor Fábry Béla, a Magyar Pedagógiai Társaság alelnöke. A – Hálózat a Tanszabadságért (HAT) valamint másik 15 oktatással foglalkozó szervezet által kezdeményezett – kerekasztal épp e kettős célt tűzi ki célul: ahhoz bárki csatlakozhat, a viták során pedig egy valódi – akár 20-30 évre szóló – oktatási stratégiát szeretnének kidolgozni 2014-ig.

Trencsényi László, a Magyar Pedagógiai Társaság ügyvezető elnöke elmondta, szervezeti hovatartozástól függetlenül hívják együttműködésre azokat a szakembereket, oktatáskutatókat, pedagógiai szakértőket, tanárokat, szülőket, intézményfenntartókat és oktatáspolitikusokat, akik szeretnének részt venni a magyar közoktatás modernizációjában. Trencsényi utalt rá, hogy a nyolcvanas és kilencvenes években volt pedagógiai szakmai párbeszéd az akkori jogszabályok megalkotása előtt. Például az 1995-ös NAT megjelenését hét év szakmai vitája előzte meg.

Az Agora Oktatási Kerekasztal (amely nevében szeretné megkülönböztetni magát a még hivatalosan máig meg nem szüntetett Gyermekesély és Oktatási Kerekasztaltól) munkájához csatlakozni kívánók március 23-ig regisztrálhatnak a felhívást közzétevő szervezetek honlapján, a kerekasztal alakuló ülését március 31-én tartják.

A felhíváshoz csatlakozó Pedagógusok Szakszervezetének elnöke, Galló Istvánné a kerekasztal egyik lehetséges célkitűzésének nevezte egy olyan közoktatási koncepció létrehozását, amelyből a 2014-es választásokra készülő pártok is meríthetnek. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke, Mendrey László szerint a tömörülés feladata lehetne alternatívát nyújtani a jelenlegi oktatási elképzelésekhez, amikor egy szakmai kisebbség erőlteti rá akaratát a többségre.

A HAT tagjai és tagszervezeteinek képviselői január végi budapesti tanácskozásukon döntöttek úgy, hogy oktatási kerekasztal megalapítását szorgalmazzák.

Kommentek