Belföld

Netes jelenléttel megszűnnek a kereskedés földrajzi korlátai [X]

A honlap, a hirdetés, az internetbank és a webshop is ingyenes lehet a kisvállalkozásoknak – ezt kínálja a Neten a cégem program, amelyet a Budapest Bank, a Google és a Honlap.hu indított el, és nemrég csatlakozott hozzá a MasterCard is.

A kezdeményezés célja, hogy felhívja a hazai kisvállalkozások figyelmét az világhálóban rejlő lehetőségekre. A Neten a cégem ingyenes és kötöttségektől mentes, internetes eszközökből álló csomagot kínál számukra, hogy kipróbálhassák, mire is képesek az online eszközökkel.

Magyarország 14 évesnél idősebb lakosainak közel kétharmada internetezik minimum heti rendszerességgel, vásárlás előtt pedig 88 százalékuk  az interneten tájékozódik. A kisvállalkozásoknak azonban kevesebb, mint fele rendelkezik honlappal, és 47 százalékuk egyáltalán nem költ online vagy offline hirdetésre . A Budapest Bank megbízásából készült felmérés  szerint a megkérdezettek 90%-a vásárolt már online, ugyanakkor a kisvállalkozások csupán 13%-a rendelkezik webshoppal, holott ez jelentősen növelheti vevőik számát, hiszen az internetes vásárlás során megszűnnek a földrajzi korlátok. Az online is árusító kisvállalkozások fele állítja, hogy forgalma jelentősen nőtt internetes áruházának köszönhetően.

Még egyszerűbbé teheti az online vásárlást, ha bankkártyával interneten keresztül ki is lehet fizetni a megrendelt árut. Ezt teszi lehetővé a V-POS (Virtual Point of Sales) szolgáltatás, azaz a webáruház felületén kialakított virtuális bankkártya elfogadói terminál. Az online bankkártya elfogadás (V-POS) a vásárló számára semmilyen többletköltséget nem jelent, és a kereskedő számára is hasznot hoz, hiszen ezzel az eszközzel gyorsan bevételeihez juthat, nem kell várnia arra, hogy a webáruházban megrendelt termék ellenértéke megérkezzen, és a készpénzkezeléssel kapcsolatos idő és költség is megspórolható. A felmérés szerint azonban jelenleg a webáruházzal rendelkező kisvállalkozások mindössze egyötödénél érhető el ez a megoldás.

A tavaly februárban indult Neten a cégem program, amelyre eddig több mint 8000 vállalkozás regisztrált, a fenti problémákra nyújt megoldást:  

Kedvezményes bankszámla, ingyenes honlap és hirdetés

A Budapest Bank az E-Bónusz számlacsomagot adja a Neten a cégem programban résztvevőknek, amely keretében egy évig teljesen ingyenes számlacsomagot, díjmentes bankkártyát kínál, sőt a konstrukcióban az adóhatóság felé indított és a bankon belüli elektronikus átutalások valamint az internetbank-szolgáltatás két évig nem kerülnek a cégnek egy fillérjébe sem.

A Honlap.hu egy könnyen kezelhető, hatékony honlapkészítési eszközt kínál, mely fél évig díjmentes, ezzel bárki egyszerűen létrehozhatja saját weboldalát. A cég szintén 6 hónapra átvállalja a domainregisztráció díját, és ingyenes tárhelyet, felületet is biztosít erre az időtartamra. A Google Magyarország az új hirdetők számára AdWords kupont ad 15 ezer forint értékben, ezzel az online hirdetési megoldással a vállalkozók hozzávetőlegesen 500 új potenciális vásárlót vonzhatnak weboldalukra .  A vállalkozók emellett ingyenesen regisztrálhatnak a Google Helyek szolgáltatásba is, így felkerülnek a sokak által használt Google Térképre. Emellett az első kampány elindításához is segítséget nyújtanak.

Webshop és online fizetés bankkártyával

Novembertől újabb szolgáltatással bővült a kezdeményezés: azok a vállalkozások, amelyeknek még nincs webshopjuk, most elkészíttethetik és fél évig díjmentesen üzemeltethetik azt. Sőt, a program az online bankkártyás vásárlás elindításában is segít: Azon cégek számára, amelyek most igényelnek a Budapest Bankon keresztül V-POS-t, és számlát is nyitnak, nem kell számolniuk az indulással járó költségekkel – a bank az igénylési díjat, a V-POS havidíjat és a tranzakciós díjat 12 hónapig elengedi. Mindez a programhoz most csatlakozó MasterCard támogatásával valósul meg.

„Fontosnak tartjuk, hogy a kisvállalkozások támogatást kapjanak azokon a területeken – például a marketing vagy a pénzügyek terén –, ahol nem rendelkeznek akkora anyagi, illetve szakértői kapacitással, mint a nagyobbak. A Neten a cégem révén szeretnénk a költséghatékony és kényelmes pénzügyi eszközökkel, többek közt az online bankolással, megismertetni a vállalkozókat, hogy az így megspórolt összeget és időt a cégük fejlesztésre fordíthassák” – mondta Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikro szegmensének vezetője.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik