Belföld

Bukhatja a főváros a bankgaranciát az Alstom-ügyben?

Iván Imre Krisztián
Iván Imre Krisztián

2010. 08. 03. 16:38

A cég és a BKV között kötött szerződés szerint vis maiornak számít, ha a francia gyártó nem kapja meg termékeire a végleges típusengedélyt.

A vis maior a jog szerint előre nem látható, a szerződőktől független katasztrófahelyzetet jelent. Az Index birtokába jutott dokumentum szerint ez a kitétel szerepel a gyártó és a BKV között még 2006-ban kötött szerződésben, ha az Alstom nem szerzi meg a metrókocsik működéséhez szükséges engedélyt.

A közrádió által megkérdezett Gyurkovics Sándor, a Közlekedési Tudományi Egyesület tiszteletbeli elnöke, közlekedési szakjogász azt mondja, ő negyvenéves praxisában egyszer sem hallott ilyenről, furcsállja, hogy egy hatósági eljárást a háborúkhoz vagy a tűzvészekhez hasonlóan vis maiornak minősítettek. Szerinte a kitétel feltehetően azt védi, akinek a járművet olyan állapotban kellene a vele szerződő fél rendelkezésére bocsátania, amely megfelel a jogszabályban előírtaknak.

A szerződés alapján, ha a vis maior helyzet fél évig fennáll, akkor az Alstom is felbonthatja a szerződést, és még az is megtörténhet, hogy a főváros elbukja azt a harmincmilliárdot, amit bankgaranciaként a franciáknak letett. A helyzet megoldásán jelenleg is dolgozik a BKV.

AJÁNLOTT LINK:

Vis maiorra hivatkozhat az Alstom (MR1-Kossuth.hu)

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.