Belföld

Nyártól járnak az új metrók

Bemutatták a sajtónak azt az új metrószerelvényt, amely a kettes és a majdani négyes metró vonalán szállítja majd az utasokat. A kocsikkal leghamarabb nyáron találkozhatnak a budapestiek.

Száz méter hosszú és egyterű lesz az új budapesti metró. A francia Alstom által legyártott szerelvények első példánya már megérkezett, igaz egyelőre csak ideiglenes típusengedéllyel közlekedhetnek. A végleges engedélyt várhatóan májusra szerzik meg a kocsik, így nyár közepétől már ezek futhatnak a kettes metró vonalán – mondta Kocsis István, a BKV vezérigazgatója.

100 méter hosszú (Fotó: Gáti András, FN) KÉPGALÉRIA

100 méter hosszú (Fotó: Gáti András, FN) KÉPGALÉRIA

Demszky Gábor főpolgármester elmondása szerint a 65 milliárd forintért vett 170 metrókocsi naponta egymillió utast tud majd szállítani a kettes és a négyes metró vonalán. A városvezető szerint az új metró forradalmasíthatja Budapest felszín alatti közlekedését, ráadásul abban is bízik, hogy egyre több autós választja alternatívaként a 90 kilométer per óra végsebességű metrót.

A kettes metró vonalára 22 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény érkezik, míg a most épülő négyes vonalra 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló teljesen automata metrószerelvényt szállít az Alstom. A metrókocsik légkondicionáltak, és rendelkeznek energia-visszatáplálási rendszerrel is.

Az Alstom és a főváros között egyébként kötbérezési vita is zajlik, a főváros a kettes metróvonalra szánt kocsik késedelmes szállítását sérelmezi, a francia cég pedig a négyes metró kocsijainak késedelmes átvételét. Demszky szerint kötbérügyekben közeledtek az álláspontok.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik