Belföld

Lekéssük a becsengetést?! – forgalmi helyzetkép infografikákkal

Az iskolakezdés pillanatában mintegy 20 útszakasz felújítási munkálatai zajlanak Budapesten. Mindez önmagában is elég lenne a közlekedőknek, ám ehhez jön az M7-es bevezető szakaszának építése, plusz épül a 4-es metró, valamint lezárták a Szabadság hidat is.

A reggeli, esti közlekedési káosz szinte biztosnak látszik, jóllehet sok helyen augusztus végére véget értek az útfelújítások. Sajnos sok csak iskolakezdés után kezdődik. A legfontosabbak ezek közül a Kerepesi út és folytatása a Veress Péter út, a Wesselényi utca és a Szentihályi út, illetve a Váci út angyalföldi szakaszának felújítása. A jelenleg folyó munkák közül az Erzsébet királyné útjának rekonstrukciója is csak szeptember közepén fejeződik be.

Megnyugtatóbb hír, hogy a tervezettnél jóval hamarabb, már vasárnap 15 órakor átadták a Pesti alsó rakpart eddigi lezárt részét, ezzel nagymértékben javult a város észak-déli áteresztőképessége. Valamint elkészült a tanévkezdés előttre Dél-Pest egyik legforgalmassabb útja, a IX. kerületi Soroksári út felújítása is.



Lekéssük a becsengetést?! – forgalmi helyzetkép infografikákkal 1


A három éve elindult fővárosi felújítási program keretében eddig az utak 40 százaléka újult meg. A jelenlegi évben ez pontosan 66 útszakaszt jelent szeptember elejéig, ami összesen mintegy 62 kilométer. A további három évig tartó program lezárásával viszont 2010-re minden egyes kilométerében megújulna a főváros főútvonal-hálózata.

Metró projekt

A városnak még jó egy évig neuralgikus pontja lesz a Kálvin tér környéke. A metrómegálló építése miatti lezáráshoz ugyanis hozzájött a Szabadság híd kiesése. Bár Demszky Gábor korábbi bejelntése szerint megtalálta a megoldást. A jövő héten érkezik prezentálni a fővárosi testülethez az a Vincy nevű francia kivitelező cég, amely egy olyan speciális gyorsított technológiával segítené a 4-es metró építését, amellyel behozható lenne a beruházás több hónapos lemaradása. Addig is, az itt folyó munkálatok miatt marad a lezárás az Üllői út és a Lónyay utca között, ide és a Szabadság híd irányából a Vámház körútra csak a BKV és az építési forgalom hajthat.



Lekéssük a becsengetést?! – forgalmi helyzetkép infografikákkal 2

A Szabadság híd miatti változások (klikk a képre)


A híd forgalmát megatározó 47-49-es villamosok helyett másfél évig buszok viszik az utasokat a Deák Ferenc tér és az Etele tér között. A Ráday utcát is lezárták a térnél, így a 15-ös busz kifelé az Üllői út – Kinizsi utca útvonalon tér vissza a Ráday utcába. A Ráday utcába a megnyitott Török Pál utcán át lehet eljutni a Lónyay utca felől.

Kezelik a zsúfoltságot

Jó hír a tömegközlekedőknek, hogy szeptember 3-ától bevezeti a BKV az úgynevezett zsúfoltságkezelési intézkedéscsomag lezáró ütemének elemeit. A fejlesztések életbe lépésével minden viszonylat órás kapacitáskihasználása a 90 százalékos határ alá csökken.

Sűrűbben járnak majd a gyors 25A, a 64-es, a 164-es, a 80-as, a 112-es, a 168-as és a gyors 193-as autóbuszok. Új járatszámokkal (182, 184, 282E és 284E), új menetrend szerint közlekedik a 82-es buszcsalád. A gyors 25-ös menetrendje átalakul, némileg ritkábban, míg a gyors 25A buszok gyakrabban közlekednek.

A 22-es és gyors 22-es vonalakon az autóbuszok előnyben részesítésével, a 38A és a 138-as járatok esetében a menetrend átalakításával javul a szolgáltatás minősége, a 30-as autóbusz vonalán a reggeli csúcsidőszakban kettővel, míg a 67-es autóbusz vonalán eggyel több jármű segíti az utasok kiszolgálását. A csekély kihasználtságára való tekintettel viszont megszűnik a City-busz és a 124-es autóbuszjárat.

Gyalogosan

A tanévkezdésre való felkészülés jegyében már hetekkel ezelőtt nekiláttak az iskolák környékének biztonságosabbá tételéhez. A Fővárosi Közterület Fenntartó Vállalat elvégezte házifeladatát és külön ellenőrizte a fővárosi utak mellett található útburkolati jelek állapotát. Ahol kellett, javították a nem, vagy csak nehezen látható jelzéseket (gyalogos-átkelőhelyek, piktogrammok, teljes csomópontok). A munka több mint 50 iskola környékét érintette a főváros 18 kerületében, és mintegy 5 millió forintba került.


Hogy a gyerek épségben odaérjen,

– úgy indítsuk el, hogy sietség nélkül, legalább 5 perccel a becsöngetés előtt az iskolában legyen,
– keressük meg az iskolába vezető legbiztonságosabb útvonalat,
ami nem a legrövidebb és leggyorsabb, hanem a legbiztonságosabb,
– az átkelőhelyek ne legyenek közvetlenül kanyar után, vagy emelkedő közelében, ahol a közeledő járművet nem lehet észrevenni,
– ha lehet, kezdetben a szülő és a gyermek együtt járja végig a kijelölt útvonalat,
– sose várjunk őket az iskolakapuval szemben, az utca másik oldalán.
(forrás: police.hu)


Ajánlott videó

Olvasói sztorik