Belföld

A térségben nyomul a Henkel

Budapesten üléseztek a Henkel konszern gazdasági és pénzügyi vezetői. A regionális divízió forgalma immár eléri az egymilliárd eurót Közép- és Kelet-Európában.

A gazdasági és pénzügyi vezetők szokásos, idei negyedik összejövetelét ugyanis a magyar fővárosban tartotta a német vállalat. A világ különböző részeiről érkező vezetők, akik között jelen van Lothar Steinebach, a konszern gazdasági és pénzügyi igazgatója, Alois Höger a regionális vállalat gazdasági vezetője, és Deák Ferenc, a magyar vállalat első számú vezetője is, a Henkel gazdálkodási helyzetének szokásos értékelését végzik el.
A német Henkel Csoport 2003 első kilenc hónapjában 7,1 milliárd euró árbevételt ért el, ami 2,4 milliárd euróval volt a tavalyi év hasonló időszakában elért érték felett, amely az árfolyamhatásoktól megtisztítva 3,8 százalékos emelkedésnek felel meg. A 172 millió eurós, árfolyamhatásoktól megtisztított üzemi eredménye (EBIT) 7,4 százalékkal volt a tavaly évi azonos időszak értéke felett. A vállalat stratégiai döntése értelmében a növekvő kelet-közép-európai régió országaira fókuszál, ahol a történetében először 2003-ban éri el az egymilliárd eurós árbevételt.

A HCEE a közelmúltban a szerbiai Krusevac mosószergyárában szerzett többségi részesedés és az oroszországi érdekeltségek átvétele után felelős a régió 18 országa mintegy 332 millió lakosának elsősorban mosó- és tisztítószerrel, ragasztóanyagokkal és technológiákkal, valamint egyes országokban kozmetikai termékekkel is történő ellátásáért.

A vállalat hajápolási termékeit és ragasztóanyagait tekintve piacvezető Kelet-Közép-Európában, és erős második helyezést ért el a mosószer szegmensben. Vezető szerepet játszik a technológiai piacon is. A legismertebb Henkel márkák közé tartozik a Loctite, a Pattex, a Schwarzkopf, a Poly, a Fa, a Silan és a Persil. A cég regionális divíziója 2003 első kilenc hónapjában 768,2 millió euró árbevételt ért el.

A Henkel Magyarország szeptember végéig az árfolyamhatásoktól megtisztítva 174 millió eurós árbevételt ért el. Ez az elmúlt év azonos időszakának adataival összehasonlítva, 12 százalékos növekedésnek felel meg. A vállalat négy üzemben termel Magyarországon: Szolnokon mosóport, Körösladányban folyékony mosó- és tisztítószereket, Vácott ragasztóanyagokat és Barcson építési kemikáliákat állít elő. A vállalat piacvezető a hajfestékek és színezők, valamint hajformázó termékek, a ragasztóanyagok, a felülettechnológiák területén, és a mosószerpiacon a magyar TOMI márka piacvezető a saját szegmensében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik