Belföld

Virágzik az online turizmus

Az idegenforgalomban világszerte egyre népszerűbb az internetes helyfoglalás. Az Egyesült Államokban tavaly 30 millióan találtak maguknak ily módon szállást vagy repülőjegyet, ötször annyian, mint 1998-ban - olvasható a Világgazdaságban.

Európában is hasonló a tendencia, legutóbb kilenc európai légitársaság közös utazási portálja jelezte terjeszkedését. Magyarországon is van érdeklődés az online turizmus iránt, de az internetes fizetés még nehézségekbe ütközik.

Jövőre újabb európai országokban tervez internetes utazási portállal megjelenni az Opodo, kilenc európai légitársaság közös internetes honlapját működő társaság. A londoni székhelyű cég úgy látja, hogy komoly növekedési lehetőségek vannak ebben a piaci szegmensben, amint azt az USA példája is mutatja. Ott a két legjelentősebb internetes utazási iroda, az Expedia és a Travelocity folyamatosan bővíti ügyfélkörét, akik elsősorban üzleti utazók, s szépen fejlődik a több amerikai légitársaság alapította portál, az Orbitz is.

Mindebből látható, hogy az utazási kedv hanyatlása és a terrorizmustól való félelem ellenére virágzanak az online utazási irodák. Az Egyesült Államokban például 30 millióan intézték utazási ügyeiket az interneten keresztül, ötször annyian, mint 1998-ban, s ötven százalékuk kizárólag az interneten vette meg a menetjegyét és foglalta le szállodai szobáját.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik