Belföld

Arany Ászok-szerződés: a Borsodi beperli a fociligát

Kedden a Dreher Sörgyárak Rt. és a Magyar Labdarúgó Liga vezetője, Demján Sándor aláírta azt a szponzori szerződést, amelynek értelmében a következő három évben Arany Ászok Liga lesz az NB I-es pontvadászat hivatalos neve. A névhasználatért évi 300 millió forintot fizet a sörgyár a ligának.

Ugyanakkor a Borsodi Sörgyár Rt. közleményt juttatott el lapunkhoz, amely szerint a cég érvényben lévőnek tekinti az IMS sportmarketing cégen keresztül, 2001-ben a Hivatásos Labdarúgó Ligával (Liga) 5 évre aláírt, a profi liga névadó szponzori jogairól szóló szerződését. Az idén júniusban, a Liga által jogellenesen kiírt pályázaton ugyanezen ok miatt nem induló Borsodi jogai érvényesítése érdekében peres eljárást indít, miután békés megegyezésre vonatkozó minden kezdeményezését elutasította a Liga.

A Borsodi Sörgyár közleménye szerint 2003 elején kiderült, hogy az IMS tulajdonos-ügyvezetőjének halála miatt az IMS a Liga felé szerződéses kötelezettségeit nem képes teljesíteni. A Borsodi írásban és személyesen is többször tájékoztatta a Ligát, hogy felajánlja az IMS helyetti teljesítést, amit a Liga – a sörgyár szerint – a Ptk. 286. paragrafusa szerint köteles lett volna elfogadni.

A Liga nem fogadta el a Borsodi által felajánlott teljesítést, viszont elküldte ajánlatkérését, amelyben a névszponzori cím minimális díját 300 millió forintban jelölte meg, illetve megfogalmazta azokat a szolgáltatásokat, amelyek ezen összeg megfizetése mellett a szponzort megilletik.

A Liga a korábbi konstrukcióban biztosított jogokon túl csak csekély mértékben megnövelt szolgáltatáscsomagért közel kétszeres szponzori díjra tartott igényt, holott addig sem szolgáltatott szerződésszerűen az IMS-en keresztül a Borsodi felé – állítja a sörgyár. Az együttműködés során ugyanis a Borsodi Ligában induló csapatok száma harmadával, a televízióban közvetített mérkőzések száma pedig kétharmadával csökkent.

Mindezen okoknál fogva a Borsodi tájékoztatta a Ligát, hogy érvényben lévőnek tekinti szerződését, a jogellenesen kiírt pályázaton nem kíván résztvenni, továbbá minden törvényes eszközt fel kíván használni jogai és törvényes érdekei védelmében. 2001-ben, a névszponzori megállapodás megkötésekor a Borsodi bizalmat szavazott a Liga vezetése által előterjesztett, a magyar labdarúgás megújítását célzó programnak.

Az elmúlt három évben a programból sajnos kevés valósult meg. A Liga egyik közgyűlésén az elnök is elismerte, hogy a magyar labdarúgó bajnokság színvonala és ezzel együtt eladhatósága tovább csökkent (Nemzeti Sport 2003. április 29).
A Borsodi sajnálja, hogy a békés megoldásra tett kezdeményezései nem jártak sikerrel, így kénytelen a névszponzori státuszának védelme érdekében a Ligával szemben bírósághoz fordulni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik