Belföld

A fapadosoknak sem könnyű

Kelet-Európában a lakosság jelentékeny része nem internetezik, s a bankkártya-kultúra sem éri el a szükséges szintet, mégis hódít a fapados, sőt már magyar cég is beszállhat az üzletbe.

Értesülések szerint a posztjáról tavasszal eltávolított Váradi József a múlt héten a Boeing cég seattle-i központjában tárgyalt használt repülőgépek bérléséről, mert diszkont-repülőtársaságot akar alapítani. A hírek szerint ezen kívül még további három hazai vállalkozás készül fapados légitársaság indítására. Ezek azonban várhatóan csak jövő májusban, az uniós csatlakozás után vennének repülőrajtot.


Se hitel, se internet 

A fapados társaságok számára a kelet-európai üzlet egyáltalán nem könnyű. Ezekben az országokban a lakosság jelentékeny része nem rendelkezik hitelkártyával, s az internet is csupán korlátozottan áll rendelkezésre a háztartásokban. Ez pedig nemigen tesz jót az olcsó társaságok közvetlen és költségkímélő jegyárusítási rendszereinek. 

Az első fecskének szép a nyár


Mindez alig néhány héttel azután, hogy ismét átadták az utasforgalomnak Ferihegyen az 1-es terminált, ahova csütörtökön megérkezett az első német alacsony költségű légitársaság a Germanwings járata. Az üzletág hazai piacon megjelenő első képviselőjének persze nem kell bukástól tartania, hiszen a bonni átszállás nyilvánvaló kényelmetlenségei ellenére is hosszú hetekre előre biztos a teltház. Más kérdés, hogy az alacsony jegyáraknál bizony résen kell lenni, mert például Párizsba fapadoson utazva, Bonnban átszállva nem feltétlenül olcsóbb a jegy, mint ha egy akciós párizsi járaton foglaltunk volna helyet.


Easyjet: az idén  nem megy jól

A legnagyobb európai olcsójegyes légitársaság, a brit Easyjet nemrégiben bejelentette: veszteséget becsült az üzleti éve márciussal végződött első feléről, elsősorban az árcsökkentések miatt, és mert idén a húsvét áprilisban volt, nem úgy, mint tavaly, amikor március végére esett.  

Fapados konkurencia ellen akciós jegyek


A tekintélyesebb légitársaságok persze felveszik a kesztyűt. Azt ugyan aligha várhatjuk, hogy fapadost indítanak. Annál is kevésbé, mert ezt a szót nem nagyon szeretik, mondván, a repülőgépnek ugyanazt kell tudnia, mint az első osztály esetén, legfeljebb a kiszolgálás szerényebb. Az ágazat válsága miatt azonban a „nagyok” és „előkelőek” is jegyár csökkentésekre kényszerülnek. Az utasnak persze mindegy, hogy fapados vagy bőrüléses, csak olcsó legyen.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik