A terjeszkedés üteme sem lassul, az idén és jövőre is öt-hét Tesco-hipermarket nyílik az országban. David Reid szerint a piac változásától függ, meddig lehet tartani ezt az iramot, az anyacég mindenesetre arra számít, hogy magyar leányvállalata még öt-tíz évig fog növekedni. A bővülés persze nem csak újabb áruházak építésével, hanem más kiskereskedelmi vállalkozások megvásárlásával is folytatódhat, ám mint David Reid fogalmazott, jelenleg nem tudni pontosan, mely lánc lehet érdekes számukra.
A Tesco mindenesetre nem járt roszszul azzal, hogy a fejlődő kelet-közép-európai és távol-keleti országokban terjeszkedett. Az angol tulajdonú társaság növekedése ugyanis a nemzetközi terjeszkedést megelőzően 8-10, jelenleg viszont 15 százalékos évente. David Reid Magyarországot vezető piacnak tartja. Ez nem is csoda, hiszen a Tesco itteni érdekeltsége nyolc év alatt eljutott oda, hogy maga képes finanszírozni a növekedéshez szükséges beruházásokat.
A kereskedelmet a beszerzési ár alatti értékesítés tilalmával és a fizetési határidők meghatározásával korlátozni igyekvő új magyar jogszabályt David Reid a vásárló szempontjából károsnak tartja. Szerinte protekcionista rendelkezésről van szó, amely az agresszív árpolitikát folytató vállalkozások ellen irányul.