Belföld

Terjeszkedik a Tesco – a világhálón és Magyarországon is

A brit hipermarketlánc, a Tesco megvásárolta az interneten működő legnagyobb női közösség, az amerikai iVillage brit leányvállalatát, és így 1,2 millió felhasználóhoz jut el.

Az amerikai Nasdaq tőzsdén jegyzett iVillage Inc., a világ legnagyobb női internetes közösségét működtető cég és a Tesco.com Limited
Terjeszkedik a Tesco – a világhálón és Magyarországon is 1

megállapodott arról, hogy átalakítják eddigi közös leányvállalatukat. Az átalakítás értelmében a Tesco brit hipermarketlánc leányvállalata, a Tesco.com megvásárolja az amerikai iVillage cég brit leányvállalatát, az iVillage UK Ltd.-t. A brit leányvállalat, az iVillage UK Ltd. pedig egy 20 éves licencszerződést köt korábbi anyacégével, az iVillage tartalmának, szellemi termékeinek és jogainak használatáról, beleértve a copyrightokat és a védjegyeket is.

Havi 1,2 millió felhasználó

 

Az iVillage egy havi 1,2 milliós látogatottságú, 14 milliós page impression mutatójú online-közösség, nőknek. Kínálatában az információszolgáltatástól kezdve a vitacsoportokon át az álláskeresésig, egészségügyi tanácsadástól a névadási tanácsadásig számos tevékenység szerepel. Az 1995-ben alapított, New York-i székhelyű iVillage Inc. hálózatához tartozik az iVillage.com, a Women.com, az iVillage Parenting Network, az iVillage Consulting, a Public Affairs Group, a Promotions.com és az Astrology.com.  

A brit leány kapós volt

A brit iVillage topikjai közé tartozik a fogyókúra és a fitnesz, a szülői-terhességi tanácsadás, illetve ezekkel kapcsolatos témák, a partnerkeresés, a szépségápolás, pénzügyek, továbbá hírek és szórakoztatás, valamint munkaügyi témák. Horoszkópok, számítógépes és internetes hírek, bevásárlás, játékok is kiegészítik mindezt.

A Tesco és az iVillage közötti megállapodás szerint az online közösség “iVillage UK” néven fog működni, az UK természetesen az Egyesült Királyság, vagyis Nagy-Britannia rövidítése.

Magyarország: kisebb üzletek is

Nemcsak hipermarketeket fogunk építeni Magyarországon – mondta el a Népszabadságnak David Reid, a Tesco Plc. alelnöke. Már működő hipermarketjeik mellett kisebb alapterületű üzletek megnyitását is tervezik. A terjeszkedés üteme sem lassul, az idén és jövőre is öt-hét Tesco hipermarket nyílik az országban. Az anyacég arra számít, hogy magyar leányvállalata még öt-tíz évig növekszik. A bővülés persze nemcsak újabb áruházak építésével, hanem más kiskereskedelmi vállalkozások megvásárlásával is folytatódhat, ám jelenleg nem tudni pontosan, mely lánc lehet érdekes számukra. 

A világ legnagyobb online élelmiszer-kereskedője

A Tesco számára az együttműködés új távlatokat nyithat az interneten, ahol a brit hipermarketlánc már több kezdeményezéssel jelentkezett. A Tesco.net például ISP-ként, vagyis internetszolgáltatóként működik, a Tesco.com a világ legnagyobb online élelmiszer-kereskedelmi áruháza, 3 millió regisztrált felhasználóval. Tavaly decemberben például 2,5 millió vásárló látogatta a neten.

Mindezt egészítheti ki az új online-közösség, az iVillage. Segítségével a cég kapcsolatba kerülhet potenciális és jelenlegi vásárlóközönségével, illetve annak egyik legfontosabb részével.

Díjazás (részben) a forgalomtól függően


Az iVillage UK ugyanakkor megtartja önállóságát a márkanév használatakor, miközben a Tesco kihasználhatja a marketing- és eladás-ösztönzési lehetőségeket, amelyekhez a közösség megvásárlása révén jutott. A Tesco korábban reklámjait üzleteken belül és direct mailen juttatta el közönségéhez, ez utóbbi a postaládákba bedobott szóróanyagokat jelenti elsősorban. A Tesco.net és a Tesco.com az online fogyasztásösztönzés egyik színtere volt, és ezt az ágazatot erősíti majd az iVillage megszerzése is.

Hogy a Tesco mennyire komolyan veszi az eladásösztönzést, azt jól mutatja a licencszerződés feltételeinek kialakítása. Az iVillage ugyanis a licencegyezmény szerint vagy havi díjat kap majd a Tescótól, vagy pedig forgalomarányosan részesedik a bevételekből, attól függően, hogy melyik a nagyobb összeg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik