Belföld

Lassú növekedés a hirdetési piacon

A hirdetési piac Európában az idén várhatóan 1,7 százalékkal bővül és 150 milliárd eurót tesz majd ki. A csekély mértékű, ám két éves pangást követő növekedésről az Ad Barometer - intézet tett közzé
adatokat.

Az évente kétszer készülő tanulmányban hét ország adatait értékelik. A számos politikai és gazdasági bizonytalanságtól függő előrejelzés azt mutatja, hogy a hirdetési piac valamelyest az érintett hét ország átlagos 3 százalékos növekedési ütemnél lassúbb mértékben fog bővülni. Tavaly a hirdetők 148 milliárd eurót költöttek, 1 százalékkal kevesebbet mint a megelőző évben, ám 2001-ben jelentős ( 6,2 százalékos) volt a visszaesés. Nagy Britanniában bővül majd leggyorsabban a reklámpiac Európán belül ( 2,3 százalékkal), őt Franciország követi ( 1,6 százalék).


A cégek az Ad Barometer szerint médiakampányokra mindössze 1,1 százalékkal fordítanak majd többet, a médián kívüli promócióra (direkt marketingre) 2,1 százalékkal áldoznak többet. Ez utóbbi reklámozási módszerek a megelőző években is válságtűrőbbnek bizonyultak. Az Ad Barometer vizsgálata az öt legnagyobb európai piacra, Németországra, Nagy Britanniára, Franciaországra, Olaszországra, Spanyolországra, illetve Lengyelországra és Svédországra terjedt ki.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik