Belföld

Növelte forgalmát a METRO

Az ágazati trenddel szemben növelte eladásait 2002-ben a METRO, Németország legnagyobb kereskedelmi lánca, bár a saát célkitűzését azonban nem sikerült elérnie.
A düsseldorfi központú konszern eladásai - előzetes adatok
szerint - 4,0 százalékkal 51,5 milliárd euróra emelkedtek az elmúlt évben. A konszern 5-5,5 százalékos forgalomnövekedést várt. Az árfolyamingadozások kedvezőtlen hatása Törökországban, Romániában,
Lengyelországban és Kínában a negyedik negyedévi forgalmon érződött. Az árfolyamingadozásokat kiszűrve a METRO forgalma 4,7 százalékkal nőtt 2002-ben.
2002 utolsó negyedében a forgalom nagyon kielégítően alakult az élelmiszert nem árusító üzlethálózatokban, például az elektronikai cikkeket kínáló MediaMarkt/Saturn üzletekben.
A METRO március végén teszi közzé végleged eredményeit. A
konszern elnöke az előzetes adatok alapján továbbra is arra számít, hogy az egy részvényre jutó profit 10 százalékkal emelkedett. A METRO konszernhez tartozik a MediaMark/Saturn elektronikai üzlethálózat, a Kauhhof áruházlánc, a Real és az Extra élelmiszer-kereskedelmi hálózat, a Praktiker barkácsáruház-lánc és a METRO nagykereskedelmi hálózat. A METRO tavaly tovább növelte külföldi eladásait és forgalmának már 46,3 százaléka realizálódott külföldön.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik