Belföld

Nőtt a hipermarketek és kis boltok piaci részesedése

A hipermarketek térnyerésének üteme lelassult, a kis boltok pozíciója pedig egyelőre szilárd. Ezek a legérdekesebb trendek az élelmiszerkereskedelem első tíz hónapi adatai alapján, a GfK Piackutató Intézet közlése szerint .

A háztartások beszerzése élelmiszerből és háztartási vegyi áruból 17 százalékkal nőtt január-októberben, az előző év hasonló időszakához képest. Így 2002 első tíz hónapjában meghaladta az 1500 milliárd forintot. Ebből a modern bolttípusok közül a hipermarketre 18 százalék jutott, szupermarketre 14, diszkontra pedig 15 százalék. A kis boltok forgalmi részesedése 36 százalék. Ebbe a kategóriába a 400 négyzetméternél kisebb üzletek tartoznak. Pozíciójuk nemhogy gyengült volna az előző év hasonló időszakához képest, hanem egy százalékponttal javult is. Okát a piackutatók főleg abban látják, hogy a láncba tömörült kis boltok vállalatai és beszerzési társulásai a korábbiaknál hatékonyabban működnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik