Belföld

Középtávon 30 százalék az online vásárlók aránya?

Az online áruházakat üzemeltetők a jövőben újabb offline háttérrel rendelkező kereskedelmi cégek online megjelenésére számítanak - állítja a Westel, a Sun és a GKI egyik legújabb közös felmérése, amelyet a Napi Gazdaság idézett.

Az online áruházak várakozásai alapján 2003-ban a jelenlegi 6-ról 10 százalékra emelkedik a világhálón vásárlók aránya az internet-használók körében. Ez a ráta rövidtávon a 16 százalékot, míg 3-5 éven belül a 27 százalékot is elérheti. A legoptimistábbak a leglátogatottabb e-boltok, amelyek azt remélik, hogy 3-5 éven belül minden harmadik internetező online (is) vásárol. Ezzel párhuzamosan az online áruházak saját árbevételük növekedésére számítanak.
A fizetési megoldások terén továbbra is a postai utánvétel útján történő fizetési forma a legnépszerűbb, ám az áruházak többsége 1-3 éves időtávon belül a hitelkártyás fizetés és a mobil-egyenleg terhére történő fizetés arányának jelentős növekedésében is bízik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik