Belföld

Alig fejlődik a hazai internetpiac

Idén alig fejlődött a hazai internetes piac - állítja Klenovszki János, az NRC Piackutató Kft. vezetője a cég legújabb vizsgálata alapján, akit a Napi Gazdaság kérdezett.

Az internet penetrációja és ezáltal a kínált szolgáltatások száma és színvonala nem növekedett megfelelő mértékben, továbbá a hazai cégek, az online hirdetésekre elköltött összege sem emelkedett számottevően, pedig az online hirdetési piac kezd beérni – véli Klenovszki. Ennek legfőbb jele, hogy az internetes tartalomszolgáltatók és különböző interaktív szolgáltatásokat nyújtó honlapok egyre újabb és hatékonyabb online hirdetési formákat és módszereket kínálnak.


“A 2002-es év tapasztalata alapján szerintem nem nehéz belátni, hogy szükség volt egy úgymond kijózanodó időszakra, arra, hogy az internetes cégek is a tényleges piaci viszonyokat vegyék figyelembe saját stratégiai fejlesztéseik során” – közölte Klenovszki. Hozzátette, hogy “ez nem kedvezett az online kutatásokkal foglalkozó cégeknek, véleményem és saját tapasztalatom alapján azonban mégis azt állítom, hogy akik maradtak az internetes technológiai piacon mindenképpen csak nyertek ezzel az évvel.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik