Belföld

Egyre több cég használ internetet

Az idei év harmadik negyedévében az ötnél több főt foglalkoztató hazai cégek körében az internet-kapcsolattal rendelkezők aránya 76 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 72 százalékról - közölte a GKI Gazdaságkutató Rt. kedden.

A GKI, a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország közös kutatásából kiderül, hogy a szóban forgó cégek 39 százaléka épített ki saját honlapot, ez az arány azonban nem mutat jelentős változást a bázishoz képest.

Az elmúlt év az ADSL típusú internet-csatlakozások sikerét hozta: míg 2001 harmadik negyedévében még csak a vállalatok 2 százaléka fizetett elő ilyen szolgáltatásra, jelenleg az öt fő feletti cégek 13 százaléka éri el a világhálót így. Ennek megfelelően a modemes analóg és ISDN csatlakozással rendelkező cégek aránya az egy évvel korábbi 93 százalékról 78 százalékra süllyedt. Növekedett viszont a bérelt vonallal rendelkező cégek aránya, hiszen ma már az internet-eléréssel rendelkező cégek 14 százaléka választotta ezt a kapcsolódási típust.

A felmérés alapján jelenleg a 10 fő feletti magyar cégek 4-5 százaléka értékesíti termékeit és szolgáltatásait az interneten keresztül, s hasonló azon vállalkozások aránya, amelyek a világhálón keresztül bonyolítják le beszerzéseik egy részét. A kutatás szerint azonban ez az arány messze alulmúlja az Európai Unió tagországainak hasonló adatait, hiszen például az internetes kereskedelem területén a legelőrehaladottabb skandináv államok közül Svédországban 2000-ben a világhálós értékesítések részaránya elérte a 2 százalékot. Ezzel szemben Magyarországon az internetes értékesítések a vállalatok összes árbevételének 0,1 százalékát tették ki 2001-ben.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik