Belföld

Audi A8 – újra a csúcson

Az Audi visszavág, az új A8 a legsportosabb karakterű luxuskocsi a piacon. A továbbra is alumínium karosszériával készülő Audi modell négykerékhajtásával, és hi-tech berendezéseivel nagydobásra készül.

Az új zászlóshajó világpremierjére a Párizsi Autószalonon került sor. Az Audi a luxuskategóriában utolsóként frissíti modelljét, ám az ingolstadti cég a hátrányból próbál előnyt kovácsolni, az új Audi A8-as ugyanis olyan formai és technikai megoldásokkal állt elő, amelyek markánsan megkülönböztetik a vetélytársaktól.

Az Audi mérnökei az A8-asnál a jól bevált receptet alkalmazták, az autó design-ján csak annyit változtattak, amennyi az újdonság felismeréséhez feltétlenül szükséges, és amely a márka megújuló, kissé konzervatív arculatát hűen tükrözi.

Az Audi luxusmodelljénél szó sincs a 7-es BMW-hez hasonló meghökkentő formai újításokról, ennek ellenére az A8-as vonalvezetése mégis kellően izgalmas. A luxusautó megőrizte sportos kisugárzását, amely kiemeli a konkurencia sorából. 


Audi A8 – újra a csúcson 1


Könnyed dinamizmus



A fejlesztésnek négy sarkalatos pontja volt, a forma, a dinamizmus, a könnyű karosszéria és a csúcs technikás elektronika. Az autó külseje valamivel markánsabb lett, hangsúlyosabbá vált a hűtőmaszk és a hátsó traktus, a tetővonal ívelése pedig a kupékat idézi. Összességében az új A8 sportosabb hangulatot áraszt.

A motorválaszték tekintetében gyökeres változás nem történt. Kezdetben két V8-as erőforrással rendelhető az autó, a kisebbik 3,7 literes 280 lóerős, az izmosabb változat pedig 4,2 literes és 335 lovas.

A következő modellévre a motorpaletta tovább gazdagodik, jön a V8-as TDI dízelmotor, a V6-os benzines és a W12-es szuper aggregát is. A nagyteljesítményű motorokhoz az Audi speciális, permanens quattro hajtáslánca kapcsolódik, ami rendkívüli biztonságot garantál szélsőséges körülmények között is.
Audi A8 – újra a csúcson 1


A megfelelő úttartásról, a teljes egészében alumíniumból készülő légrugós adaptív futómű gondoskodik. A háromféle üzemmódban működő, légrugós rendszer alkalmazkodik a karosszéria mozgásához, ami optimális útfekvést és az utasoknak átlagon felüli kényelmet biztosít.

A viszonylag könnyű, a kategória átlagánál 40 százalékkal kisebb tömegű ASF (Audi Space Frame) karosszéria, könnyedsége ellenére rendkívül masszív, csavarószilárdsága és ütközésienergia-elnyelő képessége jobb, mint acélból készült vetélytársaié.

Érdekesség, hogy az Audi nem osztja meg anyacégével, a Volkswagennel a könnyűfém karosszéria gyártásának titkát, így míg a VW Phaeton közel 2,5 tonna, addig az új A8 tömege csupán 1780 kg.

Ujjlenyomat azonosítás

A lopások megakadályozása, és a további kényelem érdekében a kategóriában már elterjedt intelligens kulcs mellé egy speciális rendszert is szerel az Audi. A berendezés lelke egy ujjlenyomat-azonosító készülék. Amikor a rendszer beazonosítja a tulajdonost, az ülést, tükröket, a kormányt, és a klímát a személyes beállításoknak megfelelően állítja. Illetéktelen behatoló számára, pedig még a kulcs megszerzése esetén sem teszi indíthatóvá az autót.

Nagyfokú kényelem



Az 5 métert meghaladó kocsiszekrény tágas, finom kidolgozású bőrrel és nemes fabetétekkel variált beltere az utasoknak nagyfokú kényelmet biztosít. A kategóriában manapság elengedhetetlen, hogy a legkülönfélébb speciális berendezések segítsék a vezető munkáját. Ilyen például a guminyomás-figyelő, vagy a radar, melynek segítéségével a kocsi tempója a forgalomhoz igazodik.

A BMW után az Audi is alkalmazza a központi Jog-gombról vezérelhető elektronikus irányítást. Az ingolstadtiaknak azonban mindezt sikerült még egyszerűbbé és jobban kezelhetővé tenniük. Az MMI (Multi Media Interface) navigációs és kommunikációs rendszer az előre beállított funkcióknak és logikus vezérlésnek köszönhetően, kevésbé vonja el a sofőr figyelmét a vezetéstől, így is növelve a biztonságot.


Audi A8 – újra a csúcson 1

Újdonság az úgynevezett kanyarvilágítás, amely a sebesség és a kanyarszög függvényében olyan helyeket is megvilágít, amelyek korábban sötétben maradtak. A kellemes, komfortos utazásról a négyzónás klímaautomatika, a minden irányban elektromosan állítható és felpumpálható ülések gondoskodnak. Az audio-vizuális élményt, pedig az ötcsatornás, a környezeti zajokhoz automatikusan igazodó hangteljesítményű BOSE hifiberendezés és a DVD lejátszó garantálja.

A kor követelményeihez igazodva az autóban megtalálható a vezetéknélküli Bluetooth telefonrendszer, az internetkapcsolat, és a továbbfejlesztett műholdas navigáció. Ez utóbbi olyan szolgáltatást is kínál, mint a kibővített térképfunkciókból választható parkoló, benzinkút, vagy szálloda, a kiválasztott kép pedig akár fel is nagyítható.

Az új csúcsmodellből csaknem kétszer annyit terveznek eladni, mint az A8-as előző szériájából. A vezetőség elsősorban az amerikai piacra számít, ahol az A8-as feladata lenne behozni a BMW és a Mercedes előnyét.

A cég úgy számol, hogy az alumínium karosszériás autó, amely az Audi szakemberei szerint a legsportosabb karakterű luxuskocsi a piacon, 30-50 %-ban olyan vásárlókhoz kerül majd, akik korábban valamelyik rivális márka autóját használták.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik