Belföld

H&M – jön Európa legnagyobb ruházati lánca?

Magyarországi üzletek nyitását tervezi Európa legnagyobb ruházati kiskereskedelmi lánca , a Hennes & Mauritz (H&M) AB. A társaság közepes kategóriájú ruhákat, valamint saját márkás kozmetikumokat árul boltjaiban.

A svéd gazdasági lap, a Dagens Industri arról számolt be a napokban, hogy a H&M ruházati konszern a közeljövőben több új H&M – jön Európa legnagyobb ruházati lánca? 1üzlet megnyitását tervezi. Az új projektek révén a cégcsoport 350 millió svéd koronával (9,31 milliárd forinttal) szeretné növelni forgalmát.

A svédek lerövidítik az üzletnyitás átlagos időtartamát: az eddig hat helyett három hét alatt adnak át egy-egy boltot a nagyközönségnek – írja a Bloomberg hírügynökség. Kent Gustafsson, a cég expanzióért felelős vezetője úgy nyilatkozott, hogy kulcsrakész “paneleket” készítettek, amelyek alapján könnyen létesíthetnek egy-egy új eladási pontot. Globális terjeszkedésük is felgyorsult, vagyis komoly időnyereséget értek el – mondta Gustaffson.

H&MA H&M-et 1947-ben alapította Erling Persson Svédországban. Mára több mint 800 üzletet működtet 14 országban, ruha mellett saját márkás kozmetikumok árusításával is foglalkozik a társaság. A H&M beszállítóktól vásárolja portékáit, saját gyárat nem működtet. Svédországban, Norvégiában, Dániában és Finnországban interneten is értékesít a cég.

A körülbelül 34 ezer alkalmazottat foglalkoztató H&M terjeszkedésének főbb irányai: a tengerentúl (Észak-Amerika, azon belül is Kanada és az Egyesült Államok), továbbá Dél-Európa (Portugália, Olaszország). Önállóan megjelent terjeszkedési célpontként Magyarország, így tehát hamarosan nálunk is megjelenhet a Hennes & Mauritz.

A cég jelenlegi bolthálózatát évente 15 százalékkal akarja bővíteni. A cég internetes honlapja szerint idén, a negyedik negyedévben további 35 üzlet megnyitását tervezi. Az új boltok közül nyolcat várhatóan az Egyesült Államokban adnak át.

H&M – jön Európa legnagyobb ruházati lánca? 2A Hennes & Mauritz forgalma tavaly december elseje és idén augusztus 31. között 37,37 milliárd svéd koronát ért el, ez 15 százalékos növekedés – olvasható a hm.com honlapon. A harmadik negyedévben a forgalom 12,664 milliárd svéd koronát tett ki, ez szintén 15 százalékos növekedésnek felelt meg.

A cég nyeresége 5,225 milliárd koronát ért el, ez drasztikus, 55 százalékos javulás. A harmadik negyedévben sem csökkent érdemlegesen a nyereségesség: a profit 1,9 milliárdot tett ki, ez pedig 53 százalékos bővülés.

A H&M minden országban javította eredményeit. A leginkább a francia, az amerikai és a spanyol piacokon voltak kedvezőek a mutatók.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik