Belföld

Hatvanmilliárdos többlettámogatást vár a MÁV

Január elsején megkezdődik a MÁV átalakítása a vasút közszolgálatot is ellátó, illetve a majdan kizárólag piaci alapon működő üzletágak szétválasztásával. A legkényesebb kérdés azonban még nyitott: felkészíthető-e a MÁV az uniós csatlakozásig a szabad versenyre, és ha igen, milyen áron. A tervek szerint a vasút jövőre már az unió előírásainak megfelelő állami finanszírozással és szervezeti rendben működik - egyelőre kísérleti jelleggel. Az igazgatóság döntése nyomán - mint arról korábban hírt adtunk - önálló üzletággá válik a személyszállítás, az áruszállítás, a vasúti pályák kezelése és a vontatás, s a jövőben egymásnak nyújtott szolgáltatásaik után is elszámolnak egymás között. A reform pénzügyi hátterének megteremtésére megkezdődtek a tárgyalások a Pénzügyminisztériummal. A vasúttársaság - a pénzügyi tárcától származó értesüléseink szerint - 60 milliárd forint többlettámogatást remél 2003-ban, 21 milliárd forintot a személyszállítás, 39 milliárdot a pályavasút működésének finanszírozására. [Népszabadság]

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik