Belföld

Coca-Cola ár Kelet-Európában

[Napi Online] A kelet-európai és az orosz piacra szakosodott Coke-palackozó, a Coca-Cola HBC 21 százalékkal növelte profitját a második negyedévben, részben az áremeléseknek, részben az italautomaták terjedésének köszönhetőe. A legnagyobb európai Coke-palackozó 55,6 millió eurót keresett tisztán e három hónapban, ami részvényenként 23,5 centet jelent. Az athéni székhelyű vállalat árbevétele 16 százalékkal 1,11 milliárd euróra nőtt, ehhez 345,9 millió láda italt adott el, 18 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A HBC tavaly a profitnövelés érdekében emelte árait Oroszországban, Lengyelországban és Magyarországon - emlékeztetett a Bloomberg - , az idén azonban a vállalat vezérigazgatója szerint kevésbé az árakkal, inkábba a marketingmunka és az értékesítés javításával akarnak erősíteni. More on FT

Ajánlott videó

Olvasói sztorik