Belföld

A vállalatok fele alkalmaz online reklámot

[FN] A vállalatok fele használja az online médiát reklámozásra. Legtöbben a marketing kommunikációs keret 2-5 százalékát költik Internet-reklámra. Ez az arány azonban várhatóan növekedni fog az előrejelzések szerint, és a 6 százalékot jóval meghaladja a következő két évben a hirdetési megbízásokat adó cégek többségénél. Többek között ezt állapította meg a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója, Bokker Sándor, "Multimédia Barométer" című új kutatásuk alapján. A megkérdezettek vállalatainak 89 százaléka rendelkezik saját honlappal. Egy részük számukra a megjelenés az Interneten már nem újdonság, hiszen a cégek honlapjainak fele három éve vagy régebben került fel a hálóra. Viszont 12 százalékuk az utóbbi egy évben döntött pozitívan ebben a kérdésben. Miért nem rendelkezik az ön vállalata saját honlappal? A kérdésre legtöbbenazt válaszolták, hogy készül, illetve fejlesztés alatt áll. Sokan mondták, hogy nem lenne gyakorlati haszna. A honlapok zömének célcsoportját lakossági, illetve vállalati ügyfelek jelentik. Figyelemre méltó arányt képvisel a sajtó. A beszállítókat, illetve leendő alkalmazottakat célozza meg a honlapok egyaránt közel 10-10 százaléka. A megkérdezett vállalatok háromnegyede egy honlapot működtet, míg további egynegyede többet. A honlapok legnagyobb részét külsősök készítik, ahogyan a web-design-t is. Az online kampány tervezésével és lebonyolításával szintén inkább külső céget szoktak megnézni. Többségében vállalaton belüli hatáskör viszont a honlap frissítése és a multimédiás stratégia kidolgozása. Az online reklámeszközök közül legtöbben a bannert használják. Utána sokkal kisebb aránnyal következik a szponzorálás, nyereményjáték és E-mail hirdetés.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik