Belföld

Üzleti oktatás – a Monty Python stílusában

A brit abszurd humorral fűszerezett tananyagokat fejlesztő cég sikere évtizedek óta töretlen szerte a világon. A karikírozott jelenetek nemcsak szórakozást, hanem tanulást is ígérnek a megrendelő vállalatoknak.

Meetings, bloody meetings – ezt a címet kapta a Videoarts tananyagfejlesztő cég egyik videója. Bár az ára nem alacsony, a Üzleti oktatás – a Monty Python stílusában 1cégek hajlandóak kifizetni 1000 fontot a 30 perces oktatófilmért.

A komolytalan cím ellenére a Video Arts alkalmazottai hasznos tudást szeretnének átadni megrendelőiknek, de nem tágítanak az alapötletüktől sem, vagyis a brit humor segítségével mutatják be, milyen hibákat követnek el az üzleti élet szereplői.

Még a szűkmarkú vállalatvezetőknél is sikere van az ötletnek. A londoni székhelyű Video Arts anyagait jelenleg 50 országban több mint 100 ezer vállalat használja.

E-learning új stílusbanA Video Arts nemcsak a humort tartják fontosnak, hanem a legújabb technikai vívmányok felhasználását is. Ennek megfelelően filmjeik kaphatók DVD-n, és már az e-learninggel foglalkozó cégek számára is konkurenciát jelentenek. Kialakított e-learning portáljukon anyagaik 24 órán át elérhetők. A felhasználó egy kód segítségével könnyen és egyszerűen hozzáférhet a Video Arts anyagaihoz.

Pokolbéli főnökök

A Videoarts évtizedek óta készít oktatófilmeket az üzleti világ számára, néhány éve e-learning szolgáltatással is foglalkozik. A céget televíziós szakemberek alapították 1972-ben -közöttük John Cleese, a Monty Python egyik tagja. A szórakoztatás és az oktatás összekapcsolását tűzték ki célul.

Összesen 10 területen (pénzügy, kommunikáció, vezetés) kínálnak sokat ígérő című oktatófilmeket: Pokolbéli főnökök, Mi a franc?, Gondolkodni vagy elsüllyedni. John Cleese 62 oktató anyagban játszik, de rajta kívül több neves angol komikus -például Dawn French, Hugh Laurie vagy Peter Capaldi – is szerepel a Video Arts filmjeiben.

10 perces és 60 perces filmeket is találhatunk a cég kínálatában, de egy anyag hossza általában fél óra. Ha megvesszük a kazettát, minimum 500 fontot kell rá szánnunk, a legkeresettebb Meeting, francos meetingért 1000 fontot kérnek el. Kölcsönözni 180 fontért lehet az elhíresült klasszikusokat. Az érdeklődők a Video Arts e-learning portálján megtekinthetik a hatékony értekezletet bemutató tananyagot. (A Monty Phyton-féle humort kedvelőknek kifejezetten ajánljuk.)

Üzleti oktatás – a Monty Python stílusában 2Szokatlan szempontok

A Video Arts nem csak egy aspektusból vizsgálja azt üzleti világban előforduló problémákat. A humor felhasználásán túl olyan tényezőkre is figyelmet fordít ügyfelei igényeinek felmérésekor, amelyekre a “klasszikus” oktató cégek nem is gondolnak.

A motivációról szóló tananyaghoz 200 emberi erőforrás munkatárs részvételével készítettek kérdőíves felmérést, ennek során nem csak a munkahelyi körülményekre kérdeztek rá. A munkavállalók motivációit a társadalomban betöltött szerepük irányából közelítették meg.

Kiderült, hogy csak a résztvevők 5 százalékát ösztönzi a főnöke jobb teljesítményre. A barátok jelentik a legfontosabb motiváló erőt még munkahelyünkön is, utánuk a kollégák inspirációjának fontossága következett a sorrendben.

A Video Arts munkatársai ezen kívül rákérdeztek a szülőknek történő megfelelés erősségére is, de a közéleti szereplők befolyásoló erejére is kíváncsiak voltak. Kiderült, hogy Madonna, Nelson Mandela és Diana hercegnő élete inspirálja leginkább a munkavállalókat.

Kreativitás, sokszínűség

Üzleti oktatás – a Monty Python stílusában 3A Video Arts olyan témákat is feldolgoz oktatófilmjeiben, melyekre a konkurens cégek nem vállalkoznak. A kreativitás kérdése például minden munkavállalót foglalkoztat, sokan tartják ezt a tulajdonságot a siker zálogának. A Video Arts filmje az oktatás szempontjából kényesnek mondható kreativitás tanulhatóságát igyekszik bebizonyítani.

Társadalmilag ugyan fontos kérdés a másság és a sokszínűség tisztelete és elfogadása, a képzéseket nyújtó cégeknek ez mégsem jut eszükbe oktatási témaként. A Video Arts ezzel szemben ilyen típusú konfliktusok kezelésében is segít. Az Értékelni a sokszínűséget című oktatófilm nemcsak a változatosságban rejlő innovációra és kihívásokra hívja fel a figyelmet, hanem rávilágít a cég munkatársainak előítéletektől sem mentes gondolkodására.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik