Belföld

Egyre több az “áruházláncmárka” – veszélyben a termelő

Az elmúlt években egyre több olcsó terméket kínálnak az áruházláncok saját nevük alatt. Ezen cikkek komoly piaci részesedésre tettek szert Nyugat-Európában, és az előrejelzések szerint szerepük Kelet-Közép-Európában is nőni fog. A kereskedelmi márkák túlzott térhódítása azonban hagyományos márkákat veszélyeztethet. A boltokban egyre több, az adott üzletlánc nevét és "jelvényét" viselő árura bukkan a vásárló. A GfK Hungária felmérése szerint 2000 novemberétől 2001 novemberéig 1824-ről 2400-ra nőtt a magyar üzletekben kapható saját márkatermékek száma, ami 34 százalékos gyarapodás. A legjobban a dm-üzletekben nőtt a kereskedelmi márkatermékek száma, 92 százalékos bővülést regisztráltak a piackutatók. Egy másik, hasonló témájú Gfk-felmérés emellett megállapítja, hogy az árengedményes akciók többsége hosszú távon a márkák értékének csökkenéséhez vezet Németországban. Az akciózás sikere árleszállítással sokszor elmarad attól, amit kereskedelmi és márkaterméket gyártó vállalatok remélnek. Thomas Bachl, a nürnbergi székhelyű Gfk igazgatója úgy tapasztalja, hogy az árengedmények gyakran okoznak váratlan veszteséget, és eredményességük mind rövid, mind hosszú távon kisebb a tervezettnél. Bachl a napi fogyasztási cikkek körében megvizsgált 157 márka fogyasztási adataira alapozza állításait. [Népszabadság]

Ajánlott videó

Olvasói sztorik