Belföld

Baráti sörözések virágoztatják fel az üzletet

A Zöld Pardon néhány székkel és asztallal nyitott meg négy éve, ma naponta ezres nagyságrendben fogadja azokat, akik a nyári estéiket nem otthon, nem is füstös pincékben szeretnék elmúlatni.

Mára komoly üzleti vállalkozássá nőtt a Zöld Pardon Kft., amely1999-ben néhány székkel és asztallal ugrott bele az éjszakai életbe a Baráti sörözések virágoztatják fel az üzletet 1Petőfi-híd budai hídfőjénél. A legenda szerint az egyik tulajdonos arra sétáltatta kutyáját, és hirtelen bevillant, milyen jó is lenne a zöldben sörözgetni barátaival.

Hogy pontosan kié is az alapötlet, az máig vita tárgya a tulajdonosok között, abban viszont mindnyájan egyetértettek, hogy szükség lenne egy olyan helyre, amely tabáni hangulatot kínál a betontömbök között. Célközönségüknek azt a réteget tartják, amely szeret bulizni és többre értékeli a szabad teret egy füstös pincénél.

Munkácsy, az életművészMunkácsy Zsolt amolyan életművész, dolgozott éjszakai bárban, kidobóemberként, finommechanikai műszerészként, a Fórum hotel portásaként, koktélmixerként. Tíz évet töltött tengerjáró hajón Bangladestől Dél-Afrikáig. Egy időre Kanadában telepedett le, a kezdeti időkben onnan “ingázott” a Zöld Pardonba a szezonra. Mint mondja, sok képesítését használta már a Pardonban, így például a tűzoltó-, és a mentős vizsgáját. Az üzletvezetői teendők mellett ő tölti be a kft. sajtószóvivői tisztét is. Bár sok mindenről szívesen beszél, gazdasági adatokat még viszonyításként sem hajlandó kiadni, mert “abból a konkurencia könnyen következtethet.”

Zene, sör, hangulat – de hol marad a grill?

Az első év bebizonyította a tulajdonosok számára, hogy van igény a “poszttabáni” hangulatra, és az önkormányzattal is sikerült megállapodni a terület használatáról. Munkácsy Zsoltnak, az egyik tulajdonos testvérének feltűnése adta az alapötletet, hogy a zene-sör-hangulat trió mellé még valamivel előrukkoljanak. Mivel Munkácsy épp akkor fejezte be Kanadában a konyhaművészeti főiskolát, kézenfekvő volt a továbblépés: hajólemezből faszenes grilltűzhelyet eszkábáltak, a külföldről megtért testvér pedig üzletvezetőként csatlakozott a csapathoz.

A grill és néhány faépület komfortosabbá tette az életet, a baráti kör mellett pedig egyre több embert “szórakoztattak” esténként. Munkácsy büszke arra, hogy a gyorséttermeknél megkövetelt percenként egy vendég követelményt a “Zöld” a kezdetektől túlszárnyalta: egy óra alatt 72 vendégnek csillapítják éhségét.

Baráti sörözések virágoztatják fel az üzletet 2Zenei kínálat – mindenki szája íze szerint

Színpad és zene kezdetektől volt, ám az “eltérő ízlés miatt kiszoruló tömegek” problémáját elkerülendő, ma már két színpadról is szól a zene. A hagyományos disco mellett elsősorban a drum & base a meghatározó stílus.

Emellett tematikus estekkel, és a zenéhez illő ételkínálattal is készülnek. A fiatal, kísérletező kedvű zenészek és lemezlovasok mellett ma már nagyobb nevek, így például Babos Gyula vagy a Kispál és a Borz, is szívesen lépnek fel a Zöld színpadain.

Gomba módra szaporodó konkurencia

Baráti sörözések virágoztatják fel az üzletet 3A Zöld Pardon kezdeti egyeduralma után hamarosan feltűntek a riválisok is. “Bár megérezzük a konkurenciát, amely most már szinte körbeöleli a Zöld Pardont, ám úgy látjuk, hogy még így is nagyobb a kereslet, mint amit a szabadtéri helyek képesek felszívni – állítja Munkácsy. – Igyekszünk minden évben fejlődni, mindig egy lépéssel a konkurencia előtt járni. A cél az, hogy komplex szolgáltatásokat kínáljunk, a vendégeknek ne kelljen innen semmiért se kimenniük. Belépő nincs, és ezen hosszabb távon sem kívánunk változtatni.”

A Zöld Pardon igazi ellenfele azonban az időjárás, hiszen volt már olyan, hogy ki sem tudtak nyitni, vagy sokkal hamarabb zárni kényszerültek. Egyébként heti hét nap nyitva tartanak, és csak reggel, 6 és 9 között zárnak be takarítás végett. “Igyekszünk minden réteget megtalálni: háromtól kedvezményt adunk a diákoknak, öt óra tájban pedig érkeznek az üzletemberek egy munka utáni sörre. Előfordult azonban már az is, hogy itt bonyolítják le utolsó meetingjeiket. Este pedig jönnek a bulizók, általában a 20-40 közötti korosztály.”

Persze a Zöld Pardon Kft. sem bízza a véletlenre és a szájhagyományra az ismertséget, jelentős összegeket költenek marketingre és reklámra a nyomtatott sajtóban, illetve a rádióban. A kft. egy kisebb csapata foglalkozik rendezvényszervezéssel is: kezdetben a Zöld Pardonba szervezték az előadókat, lassan azonban önálló üzletággá nőnek, hiszen egyre több külső megrendelést kell teljesíteniük. Vállalnak catering szolgáltatást is, így például a tavalyi KFT-bulin is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik