Belföld

Somodyé a Plusssz – mit tud hozzáadni?

Somody Imre visszavásárolta a Plusssz pezsgőtablettához kötődő összes jogot. A nosztalgia érthető, de kevés az üdvözüléshez, mert a termék csúcsmenete óta jelentősen átalakult a vitaminpiac, sok-sok erős versenytárssal.

Somody Imre, a Pharmavit alapítója és három kollégája visszavásárolta a Pharmavit Kft.-től a Plusssz márkát és termékcsaládot, valamint a hozzájuk kötődő összes gyártási és szellemi jogot – jelentették be az illetékesek a mai sajtótájékoztatón. A három hónapos tárgyalássorozat és előkészítő munka fölött a CA-IB bábáskodott.

Somodyé a Plusssz – mit tud hozzáadni? 1Érzelem kontra üzlet

Somody maga sem tagadta, hogy az indíttatás hátterében elsősorban érzelmi okok húzódnak meg, saját szavai szerint nem lenne boldog, ha azt olvasná, hogy a Plusssz befejezte pályafutását. Bár a CA-IB éppen azt a szerepet volt hivatott betölteni, hogy a nagy érzelmi kilengéseket üzleti síkra tereljék, konkrét lépésekről csak elvétve esett szó atekintetben, hogy miként tervezik bevenni az amúgy is telített magyar piacot, és hogyan próbálják meg visszatornázni a Plussszt hajdan volt előkelő helyére.

A szerződés alapján a termékhez kapcsolódó összes jogot megszerezte Somody és köre, kivéve a forgalmazási jogokat Vietnam, Kambodzsa, Laosz és Tunézia esetében (ezekben az országokban jelentős a termék forgalma). A jogokat a Plusssz Vitamin Kft.-be viszik be, amelyben Somody többségi tulajdonos, a cég egyharmadán osztozik Bariska Zsolt és Tőzsér Tamás – a társaság ügyvezető igazgatói -, és Krysztof Wlodarczyk, a Polski Lek vezérigazgatója. Bariska korábban Somody személyes tanácsadójaként dolgozott, az üzletember több érdekeltségénél töltött be felügyelőbizottsági tisztet, Tőzsér pedig a Pharmavit román, vietnami, kínai és orosz érdekeltségét vezette.

Somody elmondta: 2003 végén, 2004 elején tőkét

kívánnak bevonni, később pedig akár a társaság tőzsdére vezetése is szóba jöhet. Somody a kft. alaptőkéjét és a befektetés időbeni megtérülését nem kívánta elárulni, mondván, hogy arról következtetni lehetne a jogok megvásárlásának értékére.

Lezárult a Chinoin-ügyletA Chinoin Gyógyszer- és Vegyészeti Termékek Gyára Rt. megvásárolta a Pharmavit Gyógyszer- és Élelmiszeripari Kft. veresegyházi telephelyét, miután a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyta a szerződést – jelentette be tegnap a Sanofi-Synthélabo, a Chinoin többségi tulajdonosa. A telephely vételárát a társaság nem közölte. A közlemény azonban kitér arra, hogy a Chinoin öt évre szóló, 100 millió eurós magyarországi beruházási terve tartalmazza a veresegyházi gyár megvételére és fejlesztésére szánt összeget. A Sanofi-Synthélabo konszolidált értékesítése tavaly több mint

6,5 milliárd euró volt.

Bérgyártás, exporttervek

Egyelőre a veresegyházi gyárban, bérmunkában állítják elő a terméket, a szerződés szerint 2003-ig. Bár gyárépítési tervekről nem számoltak be, Somody nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy esetleg Lengyelországban keresnek gyártókapacitást, ahol Magyarországon kívül jelenleg forgalmazzák a terméket.

A tervekről annyit árultak el, hogy első lépésként felmérik a márka jelenlegi állapotát, piaci súlyát, s az elképzelések szerint 2003 végéig stabilizálják. Eközben, illetve ezután kezdhetik a bővítést, mind a portfóliót, mind a földrajzi terjeszkedést tekintve. Az elsődleges exportpiacok a környező országok lehetnek, és azok, ahol korábban már forgalmazták a Plussszt – felelte Somody Imre a FigyelőNet kérdésére. Azokban az országokban, ahol a Bristol-Myers Squibb megtartotta a jogokat, csak az amerikai cég forgalmazhat, de más országokban nem terjeszkedhet.

Marlene Dietrich, gondtalan magyarok, egészség – motívumok

A sajtótájékoztatón – ahogy vélhetőleg majd a “piaci bevetésen” is – mindenesetre az érzelmekre igyekeztek hatni, hiszen a magyar állampolgárok vajmi keveset foglalkoznak egészségük megtartásával, mialatt a legfontosabbnak a betegségmentes életet tekintik. Emellett akkor kezdenek vitamint szedni az emberek, ha betegek. Ezeket a “beidegződött rossz szokásokat” igyekszik majd az új cég kinevelni belőlünk.

Azt sem szbad elfeledni, hogy a Pharmavit a magyar gazdaság fontos szereplője volt. Az egyik fb-tag Marlene Dietrich emlékezetes gondolatát idézte, miszerint: könnyebb sztárnak lenni, mint újra sztárrá válni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik