Belföld

Az online marketing utóértékelési módszerek

Mérhetjük-e a reklámhatékonyságot átkattintási aránnyal? Lehet-e bármilyen céllal megtervezett online kampány értékelési módszere a rákattintások száma?

Mit mutat ez a bűvös CTR? Hogyan biztosítsunk az ügyfelünk reklám- (ROI) illetve médiabefektetéseinek megtérülését (ROMI)?
A következő sorok segítenek megérteni a leggyakrabban használt mérési és utóértékelési módszereket!

Miért fontos a ROI (Return on Investment) modellezés?
A költséghatékonyság fogalmán túl, a cégek egyre inkább azt szeretnék látni, hogy milyen konkrét eredmény várható a reklámkampánytol. Az online médiatervezési folyamatokban lehetséges a különböző marketing célokat megjelölve felépíteni ezeket a ROI modelleket. A fontossága egyértelmű, csak az ügyfél szemszögéből kell megfigyelnünk a problémát. Ha a saját pénzemből be kell fektetnem bizonyos összeget online kampányba, mely új technológiát jelent és nem túl nagy célközönséget, akkor már nem (csak) az a lényeg hogy első legyek ezen a területen, hogy mindenki mondhassa – bezzeg ő már hirdet az interneten – hanem az is fontos kérdés, hogy ki lehet-e előre számolni / kimutatni azt, hogy milyen eredmények várhatóak! Hiszen a több modellből ki fogom választani a legoptimálisabb megoldást!

A további kérdésekkel kapcsolatban javasolom az “Online marketing ROI a gyakorlatban, avagy online média- és kreatív befektetések megtérülése” konferenciát, mely 2002. június 13-án lesz a Figyelő Fórum szervezésében. További információ: http://www.fn.hu/figyelo_forum/konferencia.cmt?id=76

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik