Belföld

Mérsékelten bővül a médiaipar

[FN] A PricewaterhouseCoopers felmérése szerint az Egyesült Államokban történelmi mélypontra zuhannak a hirdetési bevételek az idén és jövőre a hagyományos földi sugárzású és a kábeltévé-társaságoknál egyaránt: az előbbinél átlagosan mindössze 3,3 százalékkal nőnek a hirdetési bevételek, míg a kábeltévés cégeknél 6 százalékkal. Valamivel jobb helyzetben vannak az európai televíziótársaságok, amelyeknél - részben új csatornák beindításának köszönhetően - 2002-2006 között évi 4,2-7,1 százalékkal bővülhetnek a hirdetési bevételek a kábel-, illetve a földi sugárzású műsorszóróknál. A napilapoknál a legrosszabb a helyzet: az USA-ban meredeken zuhantak a hirdetési bevételek tavaly. Az apróhirdetések 15 százalékkal csökkentek, miután a legfontosabb kategóriában, az álláshirdetéseknél közel 35 százalékos volt a visszaesés. [Világgazdaság]

Ajánlott videó

Olvasói sztorik