Belföld

Tovább száguld a BMW

[FN, MTI] A számos, főleg tömegautókat gyártó versenytárs számára erőtlen autóipari konjunktúra közepette a BMW tovább száguld: a luxuskocsijairól ismert bajor autógyár áprilisban 94.827 autót adott el, 24,7 százalékkal többet, mint tavaly áprilisban. A müncheni központú autógyár az első négy hónapban 355.303 személygépkocsit értékesített, 19 százalékkal többet, mint tavaly ugyanezen időszakban, amikor 297.807 autót adott el. A BMW a hét elején közölte negyedéves eredményeit is. A müncheni központú autógyár forgalma a tavalyi első negyedévhez képest 14 százalékkal 10,768 milliárd euróra nőtt, a tiszta nyeresége 3,8 százalékkal 632 millió euróra emelkedett. Ez egy törzsrészvényre 0,94 euró, egy elsőbbségi részvényre 0,96 euró profitot jelent, az egy évvel korábbi 0,91 illetve 0,93 euró helyett. Adó előtti profitja viszont kismértékben, 1,8 százalékkal 1,01 milliárd euróra csökkent, 1,03 milliárdról. Ezt éppen az autógyártó ágazat adó előtti profitjának 7,2 százalékos csökkenése okozta: a többi részlegben nőtt az adó előtti eredmény. Egyszeri tételek nélkül az adózatlan profitja 5,9 százalékkal 955 millió euróra nőtt volna. A tavalyi első negyedévi eredményben benne volt a működéséhez már nem szükséges földterület eladásából befolyt 75 millió euró.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik