Belföld

A Sanoma bővít és átszervez

További expanziót tervez Finnország legnagyobb médiacsoportja, amely tavaly a VNU magazinportfóliójának felvásárlásával Európa ötödik legnagyobb magazinkiadójává vált . Elnöke, Hannu Syrjanen a Dow Jones International News kérdésére elmondta, hogy a stratégiai terjeszkedés két lehetséges kitörési irányát a lapterjesztés és az elektronikus oktatás területén látja. A jelenleg mintegy 250 magazint megjelentető Sanoma elsősorban a fejlődő piacokra koncentrál, és nem törekszik domináns pozícióra Nagy-Britanniában, Német- és Franciaországban, ahol túlságosan nagy versenytársakkal kellene ütköznie. Máris folynak a tárgyalások az Angliában rejtvénylapokat kiadó British European Associated Publishers eladásáról, amellyel a Sanoma teljesen ki is vonulna a szigetországból. Értékesíteni kívánják nem kiadói profilú üzleti érdekeltségeiket, ilyen a finn Pizza Hut étteremláncban lévő részesedés. A Sanoma néhány ingatlanának eladását is tervezi. Az így keletkező forrást a csoport adósságállományának csökkentésére fordítják. [Világgazdaság]

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik