Belföld

Magyar ember szereti a kekszet

A napi fogyasztási cikkek tavalyi forgalma 1800 milliárd forintra tehető, ami a GfK Hungária adatai szerint 12 százalékkal haladja meg az előző évit. Az intézet legfrissebb felmérése szerint 2001-ben a háztartások 16 százalékkal többet költöttek ilyen jellegű termékekre, mint 2000-ben. A GfK 22 cikkcsoport - élelmiszerek és kozmetikai cikkek - forgalmát külön is megvizsgálta. Ebből kiderül, hogy a háztartások édes kekszre a tavalyelőttinél 30 százalékkal, tisztítószerekre 22 százalékkal többet költöttek. Mennyiségben e cikkek forgalomnövekedése 13, illetve tízszázalékos volt. Az átlag körüli mértékben, 13-15 százalékkal emelkedett az az összeg, amit a háztartások sajtra, ásványvízre, fogkrémre, személyes higiéniai termékekre, mosogatószerekre fordítottak. Az ásványvíz és a fogkrém forgalma mennyiségben vizsgálva is 11 százalékos növekedést mutatott. [Részletek a Népszabadságból]

Ajánlott videó

Olvasói sztorik