Belföld

Irányt vált a Microsoft

Sikergyanús parkolópályát választott a Microsoft a recesszió idejére. Az egyszerű felhasználókat célozza meg tőle új módon. Az eredmény: egyre modernebb játékok, rohamosan fejlődő multimédiás és telekommunikációs eszközök az otthonokban.

Irányt vált a Microsoft 1Az új év új szelei belekaptak a Microsoft tavaly ősszel felvont vitorláiba, Bill Gates, ahogy eddig is tette, sorra járja a világ nagy konferenciáit, és előadást tart cégének legújabb fejlesztéseiről, a technológiai szektor jövőjéről és múltjáról, és ezúttal arról is, hogy merre tart 2002-ben a “redmondi óriás”. Legutóbb a Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show-n számolt be cégének terveiről.

Nagyot fordult a világ

Eszerint a Microsoft nem marad örökké olyan, mint amilyen eddig volt. Gates a változtatás szükségességét arra alapozza, hogy jól kivehető tendenciák mutatkoznak a tech-szektor életében, ami haladéktalan mozgósítást követel. Úgy véli, az utóbbi években az internet előtérbe helyezésével, az XML programnyelv folyamatos terjedésével és a wireless-alkalmazások népszerűsödésével nagyot fordult a világ.

Ezek a megoldások mind közelebb hozzák egymáshoz a fogyasztói elektronika, a média és az informatika területén tevékenykedő cégeket. Ezért sem meglepő, hogy az utóbbi időben számos fúzió sikerrel járt.

Cél a “hétköznapi ember”

A Microsoft az új “felállás” tudatában fogyasztói technológiai céggé kíván válni a világpiacon. Ez azt jelenti, hogy az egyszerű fogyasztóhoz kíván közelebb férkőzni olyan termékeivel, mint a Windows XP, az MSN (Microsoft Network), a PocketPC vagy az Xbox játékkonzol.

Szakmai szemmel mindez akár természetesnek is mondható. Mi mást tarthatna elsődlegesen szem előtt egy cég, ha nem azt, hogy ügyfeleivel harmonikus kapcsolatra törekedjen? Csakhogy egy komoly kiskereskedelemre épülő stratégia esetenként árcsökkenést is megkövetel. Sőt, hatalmas kockázatokat is rejt, amennyiben a célcsoportnak tekintett “hétköznapi ember” nem úgy reagál, mint ahogy azt a szakemberek várják.

A nagyvállalatok el vannak foglalva

Gates ezenkívül számtalan kedvező adattal szolgált előadásában. Többek között megemlítette, hogy a Windows XP-ből 17 millió példányt adtak el tavaly októberi megjelentetése óta világszerte, ami a cég operációs rendszereinek történetében mintapéldának számít.

Windows-őrület ide, Microsoft-ellenesség oda, a szoftveróriás saját, első kézből szerzett tapasztalatait összegezve felismerte, hogy a technológiai szektor mélyrepülése idején nem célszerű az intézményi kliensekre támaszkodni vagy tőlük várni a bevétel jelentős részét. Míg korábban ez így volt, mára a Bill Gates és csapata ráébredt, hogy a magánszférát kell ajánlataival bombázni, miközben a nagyvállalatok az átszervezésekkel, költségcsökkentésekkel vannak elfoglalva.

Ennek szellemében mutatta be a Microsoft legújabb termékeit. Megjelent a Windows CE.net, a zsebPC-kre telepíthető legújabb rendszer, amely már a Windows Mediát is képes futtatni, az új, Smartphone 2002-nek elnevezett mobileszközbe pedig “digitális személyi asszisztenst” illesztettek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik