Belföld

Vége felé közeledik az őszi Internet Monitor: A magyar internetezők készségeseknek bizonyulnak

Az Internet Monitor nevű világméretű internetes felmérés, melyet Magyarországon a MASMI Hungary Piackutató Intézet koordinál, november 23-án ér véget.

A magyarországi felmérés derekán már több mint 6 000 internetező döntött úgy, hogy válaszaival hozzájárul egy valós kép kialakításához az országunkban tapasztalható internetezési szokásokról, médiahasználatról, valamint az elektronikus kereskedelem és az online reklámozás iránti megítélésről. Hazánkon kívül a londoni székhelyű MASMI csoport irányítja az oroszországi, horvátországi és jugoszláviai felméréseket is, ezen felül a térség összes országában tervezi a projekt bevezetését.

Valós kép az internet-használatról
A világ legnagyobb internetes felmérése közel 40 országban folyik több mint 2000 weblap bevonásával. Magyarországon ez év áprilisától kezdve vizsgálják az említett témaköröket a MASMI Hungary Piackutató Intézet és a holland Pro Active International közös projektjében. Egy részletes kérdőív segítségével sok mindent megtudhatunk az Internethez történő kapcsolódás típusától kezdve az online útján vásárolt cikkekig szinte minden, az “Új Médiumban” résztvevő szereplőt érdeklő kérdésről.

Növekvő részvétel, változatosabb weboldal-paletta
Az október elsején beindított második hullámban már több mint 100 magyar weboldal vesz részt. A szélesebb partnerkörnek és a weboldalanként magasabb válaszadói aránynak köszönhetően a piackutató intézet szakemberi ebben a hullámban közel háromszor annyi válaszadóra számítanak, mint a bevezető felmérés során.
Számos weboldal rendelkezik már több száz válaszadóval azok hírolvasási, mobiltelefon-használati, online vásárlási, online chat, vagy online banking szokásairól. A felmérésben résztvevő webes cégek egy részletes jelentést kapnak saját internetezőikről és egy összefoglaló elemzést az ország online társadalmáról.

A félévente lefolytatandó felmérés-sorozat ez évtől már nem csak egy pillanatképet regisztrál. Feltárja a Világhálóval kapcsolatos magatartásbeli változásokat és a jövőképet összevetve az összesített európai, illetve a világadatokkal, valamint az egyes résztvevő országokkal külön-külön.

A MASMI Hungary Piackutató Intézet

A MASMI Hungary Piackutató Intézetet a londoni központú MASMI Research Group alapította 1999-ben azzal a céllal, hogy a csoport ügyfeleinek Közép-és Kelet-Európára, illetve Magyarországra kiterjedő felméréseit Budapestről koordinálják.

A magyarországi cég 2000. évi árbevétele 75 millió forint volt, 2001-re pedig 120 millió forint forgalmat tervez. A főállású alkalmazottak száma jelenleg kilenc, a megbízási jogviszonyban dolgozó munkatársak száma meghaladja a kétszázat. A MASMI Hungary tevékenysége Magyarországon kívül Szlovákiára, Bosznia-Hercegovinára, Horvátországra, Jugoszláviára, Macedóniára, Albániára, Belorussziára és Moldáviára is kiterjed. A főbb kutatási területek: a folyamatos piacfigyelés, a reklámteszt, a fogyasztói szegmensvizsgálat, a terméknév- és árvizsgálat, az imázsvizsgálat, valamint az elégedettség-vizsgálat. A kutatásokban a MASMI Research Group tagjai által használt korszerű kutatási módszerek alkalmazására kerül sor.

A MASMI Hungary az ország valamennyi régiójában napi rendszerességgel foglalkoztat kérdezői hálózatot, így a költségmegosztások révén igen kedvező áron tud reprezentatív felméréseket készíteni. Az Euro-Asian Marketing Research Association (EMRA) tagság keretében gyors és olcsó piackutatási lehetőségeket biztosít Közép- és Kelet-Európa országaiban. A MASMI Hungary legjelentősebb megbízói a British-American Tobacco, a Procter&Gamble, a Pro Active International, a proAlpha, a Perleberg Pharma Partners, valamint a Népszabadság.

A MASMI Research Group

Az 1991-ben Londonban alapított MASMI Research Group az Egyesült Királyságon kívül az USA-ban, Magyarországon, Horvátországban, Jugoszláviában, Oroszországban, Belorussziában és Üzbegisztánban működtet irodákat. A MASMI-cégek elsősorban Kelet-Európa, a Kaukázus és Közép-Ázsia komplex üzleti életéről szolgáltatnak információkat, végeznek felméréseket.

A csoport múlt évi árbevétele 6,5 millió dollár volt. Idén az első félévet 4,9 millió dollár forgalommal zárta, ami év végére előreláthatóan 7 millió dollárra fog növekedni. A cégcsoport 10 irodájában mintegy 120 szakember dolgozik.

A MASMI alapító tagja az EMRA (Euro-Asian Marketing Research Association) néven ismert szakmai szövetségnek.

A Pro Active International on-line tanácsadó cégről

Az 1997-ben alakult Pro Active International a világ vezető internetes piackutató és tanácsadó cégévé nőtte ki magát. Központja Amszterdamban van. Kilenc európai, továbbá egy-egy ázsiai és amerikai irodával rendelkezik. A cég piacvezető az online kutatási módszerek és technológiák alkalmazásában.

Az Internet Monitor

Az 1998-ban útjára indított Internet Monitor ma a világ legnagyobb internet-használattal foglalkozó felmérés-sorozata, amelyet félévente bonyolítanak le a világ több mint 30 országában. A kutatást olyan vezető internetes cégek fémjelzik, mint a 24/7 Media, az Active Advertising, az Ad Pepper, az AltaVista, az AOL, a Clickit, a CNN, a Disney, a DoubleClick, a Unisono, az Excite, a France Telecom, az IDG, az MSN, a Real Media és a Yahoo!.

Az Internet Monitor egyedülálló kutatási eljárást alkalmaz, egy online és egy offline (hagyományos) felmérés párhuzamos lebonyolítása által. A kutatás több mint 400 000 válaszadó bevonásával zajlik világszerte.

További információért kérem forduljon hozzánk:

Székely László, a MASMI Hungary ügyvezető igazgatója
(06-1) 470-70-60, l.szekely@masmi.hu
Békés Tamás, a MASMI Hungary internet-kutatási vezetője
(06-1) 470-70-67, t.bekes@masmi.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik